۱
(۱)

تفاوت فاحش بین یک سندان حلقه اصطکاکی (Friction Ring) و یک سندان پین دار (Pin Detent) که در دندهای راننده (یا بکس) مختلف قرار دارد، کاربردی در مکانیزم نگه دارنده بکس توسط سوکت دارند. هر دو مکانیسم مزایا و معایب خاص خود را دارند که در ادامه این راهنما به آنها خواهیم پرداخت.

همانطور که از نامش پیداست، Pin Detent (دنت پین) از یک پین قفلی یا یک توپ بافت باریک برای نگه داشتن سوکت بر روی درایوهای مربعی و انواع بکس‌های دنت (در آچارهای ضربه‌ای شارژی) استفاده می‌کند. اکثراً این ابزارها برای دستگاه‌های ضربه‌ای با گشتاور بالا استفاده می‌شوند، با تغییر نادر سوکت‌ها.

آچار بکس ضربه‌ای با سندان پین دار Pin Detent

اما اگر شما به طور مکرر سوکت‌ها را تعویض می‌کنید، حلقه اصطکاکی Friction Ring یا همان ممکن است بهتر به نظر برسد. ترکیب یک حلقه لاستیکی و یک حلقه c شکل (همچنین با نام حلقه گره خوک) سوکت را بر روی سندان مربعی نگه می‌دارد اما فشار زیادی روی سوکت اعمال نمی‌کند که تعویض آسان‌تری را فراهم می‌کند. آن‌ها بیشتر بر روی ابزارهای ضربه‌ای بادی و ابزارهای قدرت شارژی استفاده می‌شوند. ما در بخش‌های زیر درباره عملکرد دو نوع آنها صحبت خواهیم کرد.

آچار بکس ضربه‌ای با سندان حلقه اصطکاکی Friction Ring

سندان با حلقه‌های اصطکاکی

به لطف مکانیسم آن‌ها، حلقه‌های اصطکاکی فشار زیادی روی سوکت اعمال نمی‌کنند که تعویض آسان‌تر و راحت‌تر سوکت را فراهم می‌کند. اگر در طول روز کاری خود از چندین سوکت مختلف استفاده می‌کنید، حلقه اصطکاکی یک انتخاب مناسب است.

مناسب شما  بررسی میخکوب شارژی فلکس FLEX 24V 18-GAUGE BRAD مدل FX4331

حلقه اصطکاکی چیست؟

یک حلقه اصطکاکی، همچنین به نام یک حلقه c یا یک حلقه خوکی، یک حلقه در قسمت انتهایی درایو مربعی است که سوکت را به درایو مربعی نگه می‌دارد. بخش انتهایی انگشت پایین انگشت‌های انگشتی واقعاً دایره‌ای است و یک گلوی دایره‌ای دارد که حلقه لاستیکی را نگه می‌دارد، با یک حلقه c فولادی بالای حلقه لاستیکی. حلقه لاستیکی به طور اساسی قطر حلقه فولادی را گسترش می‌دهد که به اندازه کافی فشار را بر روی سوکت اعمال می‌کند.

کجا می‌توانید از حلقه‌های اصطکاکی با فرکانس پایین استفاده کنید؟

اتصالات حلقه اصطکاکی در شرایطی عالی عمل می‌کنند که نیاز به چندین سوکت برای یک کار خاص دارید، زیرا این امکان را فراهم می‌کند که سوکت‌ها را به راحتی تعویض کنید. با این حال، با جنگیدن برای تعویض چندین سوکت در طول یک روز کاری، می‌تواند یک معضل بزرگ باشد. خوشبختانه، این اتصالات “نرم” کافی هستند که تعویض سوکت آسان‌تری فراهم کنند اما برای بیشتر برنامه‌ها مناسب هستند.

نقطه ضعف آنها این است که آنها به اندازه دنت پین ها دوام و محکم نیستند، زیرا هر دو حلقه لاستیکی و فولادی به سایش و سایش حساس هستند و نیاز به تعویض‌های زمانی می‌کنند که مجدداً برای استفاده از آچار بکس می‌شوند. همچنین برای برنامه‌های با تور موتور بالا که یک دنت پین در یک آچار ضربه‌ای با تور موتور بالا ابزار مناسب‌تری خواهد بود، مناسب نیستند.

بسته جداگانه حلقه اصطکاکی برای تعویض

از آنجایی که هر دو حلقه لاستیکی و فولادی به سایش حساس هستند، تولید کنندگان اصلی آچارهای ضربه‌ای مانند میلواکی یا دیوالت حلقه‌های اصطکاکی جایگزین اصلی را برای استفاده با محصولات خود ارائه می‌دهند.

مناسب شما  معرفی تفنگ حرارتی 18 ولت شارژی بوش Bosch

سندان پین دار یا دنت پین (Pin Detent)

از سوی دیگر، دنت پین با ابزار سوکت تعامل می‌کند و آن را به طور ایمن نگه می‌دارد. این باعث می‌شود تعویض سوکت‌ها نسبت به حلقه‌های اصطکاکی بسیار دشوارتر باشد، اما برای برنامه‌های با گشتاور بالا زمانی که شما یک سوکت یا دو سوکت استفاده می‌کنید، عالی هستند.

دنت پین چیست؟

دنت پین یا یک دنت قفلی یا یک پین قفلی است که سوکت را در محل نگه می‌دارد. توپ یا پین قفلی به طور معمول در یکی از دو طرف درایو مربعی قرار دارد و برای تعامل با سوراخ در قسمت داخلی ابزار سوکت و نگه داشتن آن در مکان مربعی استفاده می‌شود. بر خلاف حلقه‌های اصطکاکی که تعویض سوکت‌ها را آسان‌تر می‌کنند، پین‌های نگه دارنده در دنت نیاز به میزان قابل توجهی نیروی برای عمل انجام می‌دهند.

بیشتر سوکت‌های متعلق به استفاده از دنت پین دارای یک سوراخ روی سویه‌های خود هستند. این سوراخ یک دوگانه برای تعامل با پین نگه دارنده استفاده می‌شود و اجازه می‌دهد که پین را از طریق ابزار (مثلاً پیچگوشتی، پیچ، یا میله حفاری) فعال کنید اگر یی بال‌پین توسط کشیدن روی سوکت فشار کافی داده نمی‌شود.

کجا می‌توانید از دنت پین‌ها استفاده کنید؟

دنت پین‌ها برای برنامه‌های با تور موتور بالا عالی هستند زیرا اغلب مقاومت و توانمندی بیشتری نسبت به حلقه‌های اصطکاکی دارند. آن‌ها برای کارهای سخت‌تر، به خصوص کارهایی که نیاز به اندازه‌گیری سوکت‌های مختلف ندارند، ایده‌آل هستند. با این حال، چیزی در مورد انعطاف‌پذیری وقتی نیاز به تغییر سوکت‌های مختلف دارید، وقتی با دنت پین کار می‌کنید گفته می‌شود.

مناسب شما  بررسی تخصصی آچار بکس اینگرسول رند INGERSOLL RAND DXS مدل 2236QTIMAX

آیا دنت پین قابل تعویض است؟

برخلاف حلقه‌های اصطکاکی که به خاطر سایش و سایش حساس‌تر هستند، دنت پین‌ها بسیار قابل اعتمادتر هستند. به همین دلیل، احتمالاً ابزار آچار شما قبل از این که دنت پین روی درایو مربعی به خاطر سایش و سایش خراب شود یا نقص‌آلود شود، به پایان عمر می‌رسد.

در صورتی که به هر دلیلی نیاز به تغییر یک دنت پین دارید، شاید به دلیل آسیب جسمی که مانع عملکرد عادی می‌شود، لازم باشد یک درایو مربعی کاملاً جدید را خریداری کنید زیرا توپ‌ها و/یا پین‌ها به طراحی یکپارچه هستند و نمی‌توانند مورد تعویض قرار گیرند.

حلقه اصطکاکی بهتر است یا دنت پین ها

در نظر گرفتن ترجیح شخصی عامل مهم‌ترین در نظر گرفتن نوع درایو مربعی است، یا حلقه اصطکاکی یا دنت پین. یکی بهتر از دیگری نیست؛ فقط برای برنامه‌های مختلف مناسب‌تر هستند.

بازرگانان و تکنیسین‌های حرفه‌ای احتمالاً از داشتن هر دو نوع درایو مربعی بهره می‌برند – دنت پین‌ها برای برنامه‌های بسیار سخت کاری و حلقه‌های اصطکاکی برای کارهای روزانه که معمولاً نیاز به استفاده از چندین سوکت دارند. از طرف دیگر، افرادی که معمولاً نیازی به ابزارهای حرفه‌ای با تور موتور بالا ندارند، ممکن است از ارزش بهتری برخوردار شوند با سرمایه‌گذاری در ابزارهایی که از حلقه‌های اصطکاکی استفاده می‌کنند، زیرا پین‌های دنت نمی‌توانند انعطاف پذیری آنها را متناسب کنند.

منابع خارجی:

reidsupply

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۱ / ۵. تعداد آرا: ۱

تا الان رای داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *