۰
(۰)

هالوژن پنل‌های سه حالته، دور رنگی و انواع دیگر آن از جمله پرکاربردترین تجهیزات روشنایی در ساختمان‌ها هستند. این پنل‌ها دارای نوردهی بسیار بالا و مصرف انرژی نسبتاً پایینی هستند. هالوژن پنل‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام دارای ویژگی‌های خاص خود هستند.

هالوژن پنل سه حالته، از انواع هالوژن پنل‌هایی است که دارای سه حالت نوردهی متفاوت است. این حالت‌ها شامل رنگ نور آفتابی، مهتابی و نچرال (یخی / طبیعی) هستند. با استفاده از این حالت‌ها، می‌توان نور مورد نیاز برای هر فضایی را به طور دقیق تامین کرد. همچنین هالوژن پنل دور رنگی نوعی هالوژن پنل است که یک نوار در دور تا دور هالوژن روشن می‌شود که ممکن است به رنگی همچون آفتابی، آبی، انبه‌ای، قرمز، سبز و بنفش باشند. که به زیبایی محیط افزوده و در کنار تامین نور باعث ایجاد جلوه دکوراتیو (تزئینی) می‌شود.

هالوژن پنل سه حالته و دور رنگی، یکی از انواع هالوژن پنل است که دارای مزایای زیادی نسبت به سایر انواع هالوژن پنل است. این مزایا عبارتند از:

  • امکان تنظیم نور به سه حالت مختلف
  • تامین انواع رنگ نور آفتابی، مهتابی و نچرال
  • مصرف انرژی کمتر
  • طول عمر بیشتر
  • جنبه دکوراتیو داشتن
  • استفاده به عنوان شب خواب (فقط دور هالوژن را روشن می‌کنیم)
مناسب شما  آباژور و چراغ خواب چیست؟ مقایسه و انواع مدل‌ها + کاربرد هر کدام

در این مقاله، به بررسی هالوژن پنل سه حالته و هالوژن پنل دور رنگی خواهیم پرداخت. در ابتدا، به معرفی این محصول خواهیم پرداخت و سپس، انواع آن را معرفی خواهیم کرد. در ادامه، به بررسی مزایا و معایب این محصول خواهیم پرداخت. در نهایت، نمونه‌هایی از تصاویر هالوژن پنل سه حالته دور رنگی را ارائه خواهیم داد.

هالوژن پنل سه حالته چیست؟

پنل سه حالته یکی از محبوب ترین انواع پنل هالوژن است، که استفاده های مختلفی دارد. مکانیزم کارایی این پنل بدین صورت است که با هر بار روشن/خاموش کردن سریع کلید برق، هالوژن سوئیچ میشود. در این حالت با هر بار روشن/خاموش کردن سریع کلید برق نور هالوژن به رنگ آفتابی، مهتابی یا نچرال روشن میشود. همچنین انواعی از این هالوژن‌ها دارای ریموت کنترل تنظیم نور و رنگ هستند که شما می‌توانید به راحتی رنگ و شدت نور دلخواه خود را تنظیم کنید.

پنل‌های سه حالته از ال ای دی های SMD با کیفیت بالا و صفحه راهنمای هماهنگ سازی نور جانبی منحصر به فرد برای تولید نور روشن و یکنواخت در سراسر اتاق استفاده می کند. همچنین دارای فرآیند ریخته گری آلومینیومی با دقت بالا است که اتلاف گرما و دوام عالی را تضمین می کند. این چراغ دارای یک درایور آی سی جریان ثابت است که عملکرد پایدار و ایمن را ارائه می دهد. پنل‌های سه حالته از نوع بک لایت می‌باشد یعنی بالاخص نور را به فضای پایین خود انتقال می‌دهد.

هالوژن پنل دور رنگی چیست؟

نوعی دیگر از پنل‌های سه حالته، پنل‌های دور رنگی هستند ساختار این پنل‌ها بدین شکل است که از یک لامپ آفتابی یا مهتابی در مرکز و یک لامپ خطی رنگی در اطراف تشکیل شده است. رنگ اطراف این هالوژن پنل ممکن است یکی از رنگ‌های آبی، بنفش، قرمز، انبه ای، آفتابی و سبز باشد. عملکرد این پنل‌ها بدین صورت است که با هر بار روشن/خاموش کردن پنل، یکبار مرکز آن به رنگ آفتابی یا مهتابی، یکبار اطراف آن به رنگ آبی، بنفش، قرمز، انبه ای، آفتابی یا سبز و یکبار هم مرکز و هم اطراف آن روشن می‌شود.

مناسب شما  مزایای استفاده از لامپ LED ال ای دی +‌ ۱۰ دلیل اساسی

توجه کنید که در هالوژن دور رنگی‌های ساده رنگ نور اطراف هالوژن ثابت بوده و یکی از رنگ‌های مذکور به انتخاب شما خواهد بود. ولی دسته‌ای از این هالوژن پنلی دور رنگی وجود دارد که با ریموت کنترل تنظیم می‌شود و شما می‌توانید نور موجود در اطراف هالوژن را کاملا سفارشی شده تنظیم کنید. برای خرید هالوژن پنل دور رنگی با قیمت عمده می‌توانید از فروشگاه فروش عمده پنل هالوژن آپاروز تهیه کنید.

بررسی هالوژن پنل سه حالته و دور رنگی

پنل دور رنگی و سه حالته نصب و راه اندازی آسانی دارد. شما می توانید از بین دو شکل (گرد یا مربع) و دو اندازه (۸ اینچ یا ۱۰ اینچ) متناسب با اولویت و نیاز خود انتخاب کنید. طول عمر این چراغ تا ۵۰۰۰۰ ساعت است، که به این معنی است که می توانید برای مدت طولانی بدون تعویض مکرر از آن لذت ببرید.

پنل دور رنگی سه حالته یک انتخاب عالی برای اتاق نشیمن، اتاق خواب، سوپرمارکت، دفتر کار، فروشگاه، نمایشگاه، سالن رقص یا هر مکان دیگری است که به نور روشن و زیبا نیاز دارید. همچنین می تواند به عنوان تزئینی برای سقف شما باشد و ظرافت و سبکی را به محیط شما اضافه کند.

اگر به دنبال یک لامپ کم مصرف، دکوراتیو و با نور عالی برای خانه خود هستید، پنل هالوژن دور رنگی سه حالته انتخاب مناسبی برای شماست.

نمونه تصاویر هالوژن سه حالته و دور رنگی

در ادامه نمونه تصاویر پنل‌های دور رنگی هالوژن را برای شما قرار داده‌ایم تا قبل از خرید بتوانید یک بررسی کلی از شکل ظاهری این پنل‌ها داشته باشید و در نهایت تصمیم درستی در انتخاب خود بگیرید.

مناسب شما  لاین نوری یا چراغ خطی چیست؟ مقایسه و کاربردها + انواع مدل‌ها

هالوژن پنل سه حالته چیست؟

به هالوژن پنل‌هایی که سه رنگ نور مختلف دارند و هربار با خاموش/روشن کردن کلید برق نور پنل تغییر می‌کنید هالوژن پنل سه حالته می‌گویند.

هالوژن پنل دور رنگی چیست؟

به هالوژن پنل‌هایی که جدای از مرکز آن، اطراف هالوژن نیز به یکی از رنگ‌های آبی، بنفش، قرمز، انبه ای، آفتابی یا سبز روشن می‌شود هالوژن پنل دور رنگی گفته می‌شود.

هالوژن پنل سه حالته دور رنگی چیست؟

به هالوژن پنل‌هایی که هم مرکز آن‌ها دارای سه رنگ نور آفتابی، مهتابی و نچرال است (که هر بار با سوئیچ کلید برق تغییر می‌کنند) و هم در اطراف آن یک نوار رنگی روشن می‌شود، هالوژن پنل سه حالته دور رنگی گفته می‌شود.

توان مصرفی پنل چند وات است؟

توان مصرفی خالص این هالوژن ۷ تا ۹ وات میباشد.

آیا این هالوژن برای سقف کاذب و کناف مناسب است؟

بله، این نوع هالوژن های پنلی مناسب سقف های کاذب هستند.

آیا نور وسط این هالوژن بصورت متمرکز است یا پخش میشود؟

پخش میشود، با توجه به بک لایت بودن این هالوژن ها نور در یک دایره به قطر ۴ متر پخش میشود. البته قطر دایره به ارتفاع نصب هالوژن نیز بستگی دارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *