۰
(۰)

مقدمه

با ورود به صنعت الکتریکی، بسیاری از افراد با چالش‌ها و فرصت‌های جدید روبه‌رو می‌شوند. در حالی که برخی افراد تازه‌کار به دنبال راه‌اندازی مغازه الکتریکی هستند، دیگران ممکن است سال‌های زیادی را در این حوزه فعال باشند و به دنبال افزایش سود و گسترش فعالیت باشند. یکی از عوامل مهم در این راه، انتخاب و تنوع محصولات است. در این مقاله، به بررسی رایج‌ترین و پرفروش‌ترین اجناس مغازه الکتریکی می‌پردازیم، از اجناس ضروری تا کالاهایی که ممکن است باعث افزایش فروش شوند. و یک لیست کامل برای اجناسی که در یک فروشگاه لوازم الکتریکی می‌توان فروخت را به شما ارائه می‌دهیم.

با توجه به اینکه مغازه الکتریکی یکی از مهمترین مراکز تامین لوازم برقی برای افراد و صنایع مختلف است، انتظار می‌رود که بیش از ۱۰۰۰ مورد کالا در این مغازه موجود باشد. در اینجا، ما به معرفی بیش از +۵۰۰ کالای پرکاربرد و پرفروش در مغازه الکتریکی می‌پردازیم، از نور و روشنایی گرفته تا سیم و کابل و دیگر لوازم موردنیاز. این مقاله برای افرادی که قصد راه‌اندازی مغازه الکتریکی یا بهبود کسب و کار خود را دارند، منبعی ارزشمند است که به آن‌ها کمک می‌کند تا تصمیمات بهتری درباره محصولات خود بگیرند.

همچنین برای آشنایی بیشتر در مورد راه اندازی مغازه لوازم الکتریکی، مجوزات مورد نیاز، مقدار درآمد، حداقل سرمایه مورد نیاز، چیدمان مغازه الکتریکی، مهارت‌های مورد نیاز و چند ده مورد دیگر در این حوزه می‌توانید مقاله “راه اندازی مغازه الکتریکی از صفر تا صد در ۱۴۰۳ + درآمد، حداقل سرمایه و مجوزات” را بخوانید.

لیست اجناس مغازه الکتریکی

لیست اجناسی که در هر مغازه الکتریکی باید موجود باشد را در زیر برای شما قرار داده‌ایم. پرفروش ترین محصولات با رنگ قرمز، محصولاتی که فروش متوسطی دارند با رنگ زرد و محصولاتی که تخصصی بوده و فروش پایینی دارند را با رنگ سبز مشخص کرده‌ایم. هر محصول را در دسته مرتبط خود خواهید یافت. البته توجه داشته باشید که مقدار فروش محصول بستگی به محل فروشگاه شما نیز داشته و ممکن است یک محصول کم‌فروش در محل فروشگاه شما خواهان زیادی داشته باشد که این به بافت شهری، تجاری یا مسکونی بودن واحدهای اطراف فروشگاه شما،‌ وجود دانشگاه، مدرسه و موسسه آموزشی در اطراف فروشگاه شما و دیگر موارد بستگی دارد.

لیست اجناس دسته روشنایی و نورپردازی

  • پروژکتور: پروژکتورها از لحاظ تکنولوژی ساخت، توان مصرفی (وات) و رنگ نور تنوعات بالایی دارند که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.
    • از لحاظ تکنولوژی ساخت: پروژکتورها دو دسته کلی پروژکتور COB و پروژکتور SMD (بلالی) تقسیم می‌شوند.
    • توان مصرفی (وات): که این پروژکتورها در وات‌های ۱۰، ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۸۰، ۱۰۰، ۱۵۰، ۲۰۰ و ۴۰۰ وات موجود می‌باشند.
    • رنگ نور: رایج‌ترین رنگ نورهای پروژکتورها مهتابی و آفتابی می‌باشد. گرچه ممکن است پروژکتور رنگی (آبی، قرمز، بنفش) نیز مشاهده کنید ولی مصرف خیلی کمی دارند.
    • در این بین طرفدار پروژکتورهای SMD بیشتر می‌باشند.
    • همچنین رایج‌ترین وات‌ها نیز ۵۰، ۱۰۰ و ۲۰۰ وات می‌باشند.
  • والواشر: والواشر‌ها هم از لحاظ طول و هم از لحاظ وات تنوع دارند که در زیر آنها را مشاهده می‌کنید.
    • تنوع طول: والواشرها عموما به طول آنها دسته‌بندی می‌شوند. که در طول‌های ۱۰، ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ سانتی‌متری موجود می‌باشند.
    • تنوع از لحاظ رنگ: والواشرها رنگ‌بندی مختلفی دارند از جمله مهتابی، آفتابی، قرمز، آبی، بنفش و چندرنگ که رنگی‌ها مصرف بیشتری دارند.
  • پنل سقفی:
    • پنل‌های سقفی تنوع بالایی دارند، از پنل‌های COB عمیق گرفته تا بک‌لایت‌ها و فول‌لایت‌های SMD توکار و روکار که در سایزها و وات‌ها و همچنین رنگ های مختلفی موجود هستند که در زیر همه را نام می‌بریم.

پنل های سقفی COB دارای وات‌های ۱۰، ۱۵، ۱۸، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۸۰، ۱۰۰ موجود بوده که بسته به برند سازنده ممکن است که یک یا چندین تنوع وات را موجود داشته باشد.

پنل‌های سقفی SMD نیز دارای وات‌های ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵، ۳۰، ۴۰، ۵۰، ۶۰، ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ موجود بوده که بازهم بسته به برند سازنده ممکن است که یک یا چندین تنوع وات را موجود داشته باشد.

این پنل‌ها در رنگ‌های آفتابی، مهتابی و نچرال تولید می‌شوند (برخی تولیدکنندگان تنوع رنگی آنها همچون آبی، قرمز، سبز و غیره را نیز تولید می‌کنند ولی فروش آن‌ها به مراتب کم می‌باشد).

این پنل‌های در دو دسته کلی روکار و توکار تولید می‌شوند که پنل‌های توکار عمدتا فروش بیشتری نسبت به پنل‌های توکار دارند.

همچنین پنل‌های SMD دو دسته فول‌لایت و بک‌لایت دارند که این نوع از محصول هر دو فروش بالای داشته و مشتری مخصوص خود را دارد.

  • هالوژن پنلی:

چراغ حیاطی و پارکی:

چراغ خطی:

لاین نور:

چراغ دیواری و بالا آینه‌ای:

چراغ سقفی:

ریسه شلنگی و تزئینی:

قاب و فریم هالوژن:

لامپ ال ای دی حبابی:

لامپ ال ای دی استوانه‌ای:

لامپ ال ای دی لوستر:

لامپ هالوژن:

لامپ اف پی ال FPL:

لیست اجناس لوازم الکتریکی

آنتن

تبدیل‌کننده

چسب و اتصال‌دهنده

ریموت کنترل

سنسور چشمی و حرارتی

سیم و کابل

فن هواکش و تهویه

سه راهی و چند راهی و رابط

محافظ جان، فیوز مینیاتوری و متعلقات

استابلایزر و محافظ برق

لیست اجناس تجهیزات ارتباطی و امنیتی

آیفون صوتی

آیفون تصویری

دوربین مداربسته

نحوه قیمت‌گذاری اجناس لوازم الکتریکی

به جرئت می‌توان گفت که قیمت‌گذاری برای محصولات یکی از مهم‌ترین وظایف هر کسب و کاری می‌باشد. زیرا اگر قیمت پایینی برای محصولات بگذارید نمی‌توانید سود خوبی کسب کنید و از طرفی اگر قیمت بالایی را بر روی محصولات خود تعیین کنید ممکن است در امر فروش به مشکل بخورید. از این رو قیمت گذاری مناسب برای افزایش فروش بسیار حیاتی است. پس در ادامه همراه ما باشید با دو روش قیمت گذاری لوازم الکتریکی:

  1. روش بر پایه هزینه
  2. روش بر پایه بازار

با توجه به شرایط خود و نوع محصولاتی که فروش می‌نمایید، می‌توانید از هر یک از روش‌ها یا ترکیبی از آن‌ها بهره‌مند شوید.

قیمت‌گذاری لوازم الکتریکی بر اساس هزینه

برای اعمال قیمت‌گذاری بر اساس هزینه، کافی است تا قیمت کل محصول خود را مشخص کرده و سپس سود مطلوب خود را افزوده کنید. در اکثر مواقع، قیمت فروش محصولات الکتریکی باید در بازه ۱.۵ تا ۳ برابر قیمت تمام شده محصول قرار گیرد، و در حالت ایده‌آل، این مقدار باید ۲ برابر قیمت تمام شده باشد. اگر به تازگی وارد این حوزه شده‌اید و حاشیه سود شما پایین است، نگران نباشید؛ زیرا با گذر زمان، به سودآوری ایده‌آل دست خواهید یافت.

همچنین، در ابتدای کسب و کار، توصیه می‌شود که حجم سفارش محصولات را کاهش داده و به آرامی و با دقت بیشتر به خرید با قیمت بهتر بپردازید. همواره باید به کمینه کردن ریسک‌ها توجه داشته باشید و اولویت را بر روی کاهش ریسک قرار دهید، نه حاکم کردن بر سود حداکثری.

تنها استفاده از قیمت‌گذاری بر اساس هزینه برای تعیین قیمت محصولات الکتریکی، راهکار مطلوبی نیست. در این روش، دو عامل اساسی یعنی رقبا و خریداران به طریقی نادیده گرفته می‌شوند. به همین دلیل مناسب‌تر است از ترکیب سه روش مختلف قیمت‌گذاری برای محصولات الکتریکی استفاده نمایید.

قیمت‌گذاری لوازم الکتریکی بر اساس بازار

اگرچه قیمت‌گذاری بر اساس هزینه به عنوان یک روش از پایین به بالا در نظر گرفته می‌شود، اما قیمت‌گذاری مبتنی بر بازار به عنوان یک روش از بالا به پایین شناخته می‌شود. در این روش، تعیین قیمت محصولات الکتریکی با مراجعه به قیمت محصولات مشابه رقبا در بازار آغاز می‌شود.

در قیمت‌گذاری مبتنی بر بازار، شما باید قیمت فروش محصولات الکتریکی خود را بر اساس روش استفاده شده توسط رقبای خود تعیین کنید. بنابراین، نخستین گام این روش قیمت‌گذاری، تحقیق در مورد قیمت‌های محصولات تمام شده توسط رقبا در بازار است. سپس می‌توانید قیمتی را که برای محصولات شما مناسب است، انتخاب کنید. در این روش، قیمت فروش و ویژگی‌های محصول به عنوان عوامل تعیین‌کننده قیمت در بازار مطرح می‌شوند.

لیست اجناس پرمصرف لوازم الکتریکی فقط با ۱۰۰ میلیون تومان

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *