۴
(۳)

ابزارهای مته‌گری یکی از ابزارهای اصلی محل کار هستند، زیرا، خب، همیشه نیاز به سوراخ کاری در چیزی وجود دارد. ممکن است فکر کنید که به اطلاعات بیشتری در مورد انواع مته‌های سوراخ کاری نیاز ندارید، اما هر نوع مته‌ای برای هر کار مناسب نیست. من تقریباً از هر نوع مته‌ای استفاده می‌کنم، اما معمولاً خودم را در حال خرید مته‌های پوشیده شده با تیتانیوم می‌یابم زیرا این پوشش اصطکاک و گرما را کاهش می‌دهد. به طور خاص، من چندین مجموعه مته‌های سوراخ کاری تیتانیوم بوش را تست کردم تا ببینم چقدر برای استفاده حرفه‌ای مناسب هستند.

مته با عقبه شش گوشه بوش

در حال حاضر به نظر می‌رسد که بوش عنوان “مقاوم در برابر ضربه” را به عنوان معمولی در نظر می‌گیرد. این اصطلاح در واقع به معنی دارا بودن مته‌هایی با عقبه شش گوشه است. در حالی که بوش ادعا می‌کند که می‌توانید از آنها در دستگاه‌های حفاری و درایورهای با گشتاور بالاتر استفاده کنید، این مته‌ها با مته‌های ساده که عقبه معمولی گرد دارند زیادی متفاوت نیستند.

مته‌های بوش، با این حال، دارای نوکی هستند که طراحی شده است تا هنگام شروع کار در حال حرکت نشود. اگرچه این تفاوت به اندازه مته‌های Milwaukee Red Helix یا مته‌های DeWalt Pilot Point مشخص نیست، اما عملکرد خوبی دارند. و شیارها برای سریع کردن حذف زباله‌های چوب و فلز طراحی شده‌اند. من مته‌ها را در طول چند هفته آزمایش کردم در حالی که بر روی یک اضافه‌کردن بزرگ به خانه و چند پروژه کوچک دیگر کار می‌کردیم. متأسفانه، بوش در حال حاضر فقط مجموعه مته ۵ تایی با عقبه شش گوشه را ارائه می‌دهد.

مناسب شما  معرفی بهترین کیف های ابزارآلات آپدیت ۱۴۰۳ + راهنمای خرید کیف ابزار

مته های با پوشش تیتانیوم چیست؟

مته‌های تیتانیوم، مته‌های HSS هستند که با استفاده از یک فرآیند مشابه با الکترولیز با نیترید تیتانیوم (TiN) پوشش داده شده‌اند. TiN یک ماده سرامیکی است که سختی سطح مته را افزایش می‌دهد و با کاهش اصطکاک، یک مانع حرارتی فراهم می‌کند. این باعث افزایش نرخ تولید، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و ۳ تا ۶ برابر طول عمر ابزار می‌شود. مته‌های تیتانیوم مانند آنچه در مجموعه مته حفاری تیتانیوم Bosch Impact Tough پیدا می‌شود، برای حفاری آهن، فولاد، آلومینیوم، منیزیم و چوب مناسب هستند.

مته‌های تیتانیوم برای حفاری ژنرال پورپوز در محیط‌های تولیدی بسیار عالی هستند زیرا به سرعت حفاری انجام می‌دهند. پوشش TiN همچنین کمک می‌کند تا تراکمهای چوبی از طریق شیارها جریان داشته باشند که این کمک می‌کند زیرا برخی مواد – مانند آلومینیوم – بیشتر از دیگران به مته‌ها چسبیده‌اند. با این حال، هنگامی که نوک مته تیز شود، بدون پوشش مجدد در نیترید تیتانیوم، این تیزی را به دست نمی‌آورد. معمولاً جایگزین کردن آنها به جای پوشش مجدد آنها، معقول‌تر است. بنابراین، با وجود اینکه این مته‌ها سخت‌تر از کبالت هستند، اما تیزی آنها تنها در سطح پوستی است.

مته تیتانیوم بوش

مجموعه مته حفاری تیتانیوم Bosch Impact Tough در اندازه‌های مختلفی از یک مجموعه ۵ تایی تا یک مجموعه ۲۹ تایی با جعبه فهرست موجود است. شما می‌توانید اندازه‌هایی از ۱/۱۶ اینچ تا ۱/۲ اینچ را با همه چیزهای میانی بین آنها بگیرید. این باید اکثر نیازها را در محل کار پوشش دهد.

مته‌ها به عنوان آگهی شده عمل کردند و هر بار که به آنها نیاز داشتم، کار عالی انجام دادند. تا کنون فقط مته ۱/۱۶ اینچ را شکسته‌ام (مانند از دست دادن سوکت‌های ۱۰ میلیمتر… این اتفاق خواهد افتاد). هنگام حفاری فلزات، پیچ‌ها به سرعت از طریق شیارها بالا می‌رود.

مناسب شما  لیست انواع انبر و کاربرد هر کدام + بررسی ۳۲ نوع انبر

سخن نهایی

در نهایت، می‌توانم با قیمت بین ۹ دلار برای مجموعه پنج تایی ابتدایی و ۱۳۳ دلار برای مجموعه ۲۹ تایی فهرستی، هر یک از مجموعه‌های مته حفاری تیتانیوم بوش را به شما توصیه کنم (مجموعه ۲۱ تایی TI21A بهترین ارزش را دارد). این مته‌ها با دقت و مقاومت عالی به سرعت حفاری انجام می‌دهند. تنها آرزو دارم که بیشتر مجموعه‌هایی که با درایور ضربه‌ای شما کار می‌کنند، تولید می‌شدند. نمی‌توانستید از مجموعه‌ای از مته‌های تیتانیوم بیشتری درخواست کنید.

ویژگی‌های مجموعه مته حفاری تیتانیوم بوش

  • نوک بدون گشتاور – شروع دقیق
  • طراحی شده برای فولاد با ضخامت و کربن بالا
  • شیارهای بلند برای حذف مواد موثر
  • عقبه شش گوشه (فقط TI5IM)
  • پوشش تیتانیوم برای کمتر کردن اصطکاک
  • مدل‌ها: Bosch TI5IM (5 تایی)، TI14 (14 تایی)، TI21A (21 تایی)، TI29 (29 تایی)
  • اندازه مته: از ۱/۱۶ اینچ تا ۱/۲ اینچ (بستگی به مجموعه)
  • عقبه: شش گوشه (TI5IM)، استاندارد (TI14، TI21A و TI29)
  • جعبه: ۱۴ تایی، ۲۱ تایی و ۲۹ تایی
  • قیمت: ۸.۹۹ دلار تا ۹۹.۹۹ دلار

منابع خارجی:

protoolsreview

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴ / ۵. تعداد آرا: ۳

تا الان رای داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

مناسب شما  معرفی انواع رولپلاک فلزی، پروانه‌ای، سقفی و کناف + جدول سایز

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *