۴.۲
(۱۲)

در چند سال اخیر برند هیلتی (Hilti) جایگاهی متمایز در جهان تولید و نگهداری ابزار دستی، برقی و صنعتی داشته است. با اضافه شدن پلتفرم باتری نورون (Nuron) هیلتی، گسترش بزرگی در پیشرفت صنعت ابزار هیلتی که باعث راحتی مصرف کنندگان این برند می‌شود اتفاق افتاد. یکی از این ابزارهای شارژی هیلتی، دریل شارژی SBT 6-22 است که قدرت حفاری و سوراخ کردن قابل اعتمادی داشته و یک جهش بزرگ را به ارمغان آورده است.

مزایا

  • قدرت حفاری (سوراخ کردن) بالا
  • تنظیمات برای انواع حالت
  • اگونیکیت کاربری
  • موتور براشلس
  • گیربکس قدرتمند

معایب

  • هیچ معایب مهمی وجود ندارد

عملکرد دریل شارژی هیلتی نورون HILTI NURON مدل SBT 6-22

  • سرعت بدون بار: ۴۹۰ تا ۲۰۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۷۵۲.۳ اینچ-پوند
  • نوع موتور: براشلس
  • قدرت حفاری: بالا

هیلتی از یک موتور براشلس استفاده می‌کند که حداکثر ۴۹۰ دور در دقیقه در حالت کم و ۲۰۰۰ دور در دقیقه در حالت تند تولید می‌کند. در مورد قدرت این دریل می‌توانید انتظار ۵۷۵ اینچ-پوند گشتاور نرم و یک گشتاور کاری حداکثر ۷۵۲.۳ اینچ-پوند را داشته باشید. علاوه بر این، حالت سوراخ کاری دارای ۱۵ تنظیم مختلف است، بنابراین می‌توانیم تنظیمات گشتاور را هنگام کار با پیچ‌های کوچکتر یا مواد حساس دقیق‌تر انجام دهیم.

ظرفیت حفاری (سوراخ کردن)

  • چاک بدون کلید: ۱۳ میلی‌متر (۱/۲ اینچ)
  • چوب سخت: ۲۰ میلی‌متر (۳/۴ اینچ)
  • چوب نرم: ۳۲ میلی‌متر (۱ ۱/۴ اینچ)
  • فلز: ۱۳ میلی‌متر (۱/۲ اینچ)
مناسب شما  بررسی تخصصی آچار بکس اینگرسول رند INGERSOLL RAND DXS مدل 2236QTIMAX

کنترل اتوماتیک گشتاور

هیلتی این دریل را با تکنولوژی کنترل گشتاور فعال (ATC) خود تجهیز کرده است. این از چرخیدن بی‌کنترل بدن ابزار در صورت بسته شدن حفره جلوگیری می‌کند. این حفاری به طور خودکار خاموش می‌شود اگر احساس کند که مته گیر کرده است.

استفاده از حالت BT

تا به اینجا، دریل مدل SBT 6-22 به نظر یک دریل کاملاً معمولی می‌رسد، اما این با واقعیت بیشترین فاصله را دارد. همراه با تنظیمات مختلف و حالت حفاری، این دریل دارای یک حالت حفاری BT “کمک حفاری” برای استفاده با مته‌های حفاری TS-BT هیلتی و نصب ستون‌های پیچی S-BT است.

برای شروع، حفاری را به دنده‌ی بالا تنظیم کنید تا چاه را پیش‌حفاری کنید. سرعت به طور خودکار کاهش می‌یابد زمانی که چاه به عمق صحیح حفر می‌شود. سپس، حفاری را به دنده‌ی پایین تنظیم کرده و از مته نگهدارنده برچسب هیلتی برای وارد کردن سرپیچ‌های مهره‌ای S-BT در چاه پیش‌حفاری شده استفاده کنید. محدود کننده گشتاور زمانی فعال می‌شود که سرپیچ به عمق صحیح برسد.

برای اطمینان از اینکه استود به عمق مناسبی رسیده است، هیلتی شماره گیری عمق S-IC BT را ارائه می‌دهد. این به شما امکان می‌دهد که به سرعت کار خود را بررسی کنید.

نکات طراحی دریل شارژی هیلتی نورون HILTI NURON مدل SBT 6-22

  • مدل: Hilti SBT 6-22
  • منبع تغذیه: باتری Hilti Nuron
  • وزن: ۳.۶ پوند (خالی)، ۵.۳ اینچ (با باتری B 22-85)
  • طول سر: ۷.۹ اینچ
  • وزن: ۳.۶ پوند

حفاری Hilti SBT 6-22 دارای پرونده‌ای بسیار مقاوم است. با باتری B 22-85، ارتفاع آن فقط بیش از ۱۰ اینچ است و ۷.۹ اینچ طول دارد. به عنوان یک ابزار خالص، وزن آن ۳.۶ پوند است. این عدد با باتری ۴.0Ah پیشنهادی به ۵.۳ پوند افزایش می‌یابد.

مناسب شما  تفاوت سندان یا درایو با حلقه اصطکاکی (Friction Ring) و پین دار (Pin Detent)

ارگونومی طراحی

همانطور که انتظار می‌رفت، این دریل دارای دسته‌ی آلومینیومی با روکش لاستیکی متناوب است که به خوبی تراشیده شده و حس خوبی در دست شما ایجاد می‌کند. علاوه بر این، افزودن عاج‌های بزرگ‌تر از لاستیک برای جلوگیری از عرق دست و لیز خوردن کمک می‌کند.

از نگاه طراحی، تقریباً همانند دریل چکشی شارژی هیلتی Hilti مدل SF 6-22 است. تفاوت‌های کوچکی در اندازه و وزن وجود دارد، اما اکثر تفاوت‌ها درونی هستند.

ویژگی‌های اضافی

مزایای فناوری باتری نورونNuron

بیایید به طور دقیق‌تر به مزایای خاص نورون Nuron نگاهی بیندازیم. با طراحی به‌روز شده باتری، انتظار داریم زمان کارکرد بیشتری داشته باشیم، به‌ویژه زمانی که نیاز به حفاری تحت بار سنگین برای مدت‌های طولانی‌تری دارید. بخشی از آن انتخاب سلول‌های ۲۱۷۰۰ است، بخشی از آن فناوری خنک‌کننده درونی است، و بخشی دیگر کاهش مقاومت اتصالات الکتریکی است. تمامی اینها با هم کار می‌کنند تا برق دریل را به طور کارآمدتری از قبل تامین کنند.

برای شما که مدیریت تمام ابزارهای کارگاه را انجام می‌دهید، قابلیت ذخیره و انتقال داده‌های خودکار در مورد ابزار و باتری یک کمک بزرگ به انجام وظایف مدیریتی شما است. حتی اگر از چند ابزار با یک باتری استفاده کنید، داده‌ها را ذخیره کرده و آن‌ها را از طریق شارژر ارسال می‌کند وقتی که آن را روی آن می‌گذارید.

قیمت دریل شارژی هیلتی HILTI NURON مدل SBT 6-22

این مدل از دریل را به عنوان یک ابزار خالص (بدون باتری) با قیمت ۴۶۰.۷۲ دلار عرضه می‌کنند. اگر از سرویس مدیریت ناوگان Hilti استفاده می‌کنید، هر ماه ۱۳.۳۳ دلار هزینه دارد.

مناسب شما  بهترین برندهای دریل شارژی چکشی در ۲۰۲۴، بررسی تخصصی و مقایسه ۱۳ مدل معروف + راهنمای خرید و نکات قابل توجه

ابزار دارای یک گارانتی ۲۰ ساله و یک توافق خدمات رایگان ۲ ساله است. در حالی که این حفاری با تمامی باتری‌های Nuron سازگار است، برخی از گزینه‌ها بهتر از دیگران هستند.

باتری‌های سازگار

  • ۲.۵ آمپر ساعت (B 22-55): ۱۰۵ دلار هر کدام (بهترین برای کمترین وزن)
  • ۴.۰ آمپر ساعت (B 22-85): ۱۴۳ دلار هر کدام (بهترین برای توازن اندازه و وزن با عملکرد و زمان اجرا)
  • ۸.۰ آمپر ساعت (B 22-170): ۲۱۷ دلار هر کدام (سازگار اما به دلیل اندازه و وزن توصیه نمی‌شود)
  • ۱۲.۰ آمپر ساعت (B 22-255): ۲۵۵ دلار هر کدام (سازگار اما به دلیل اندازه و وزن توصیه نمی‌شود)

خلاصه

بعد از گرفتن زمان‌های دست به سر با حفاری دستی Hilti SBT 6-22، واضح است که این ابزار بیشتر از آنچه که به نظر می‌رسد دارای قابلیت‌هایی است. در جوانب، این یک حفاری بسیار قابل اعتماد است که با بیشتر نیازهای حفاری و رانده‌های شما در محل کار تطابق دارد، اما این اختلافات گسترده در تنظیمات گشتاور دقت واقعی را بیشتر می‌کند. این حالت کمک حفاری یک زمان برانگیز بزرگ برای حرفه‌ای‌های مشغول است که اجازه می‌دهد با یک ابزار بیشتری کار کنند. اگرچه قیمت ابزار خالص کمی بالا است، من فکر می‌کنم از نظر ارزش کلی، و Hilti SBT 6-22 این ویژگی‌ها را دارد.

منابع خارجی:

protoolreviews

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۴.۲ / ۵. تعداد آرا: ۱۲

تا الان رای داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *