نگاهی سریع به محتوا

۰
(۰)

در طول مقالات قبل، به اندازه‌ی بسیاری از دریل‌های شارژی را آزمایش کرده‌ایم که شمارششان از دستمان در رفته. در حال حاضر کارگاه خود را با ۵۰ دریل شارژی از برندهای مختلف پر کردیم تا در یک مقایسه بزرگ مسابقه‌ای شرکت کنند. تقریباً ویرایشگر ویدیویی‌مان را در آن زمان از دست دادیم، اما همچنین بسیاری چیزها یاد گرفتیم. برای این مقاله، قرار است بهترین دریل شارژی لحاظ کیفیت، دوام و کارایی را از بین ۱۳ مدل معروف و محبوب دریل شارژی بررسی، انتخاب و معرفی کنیم.

بهترین برند دریل شارژی چکشی

بهترین برند دریل شارژی چکشی

در جستجوی بهترین برند دریل شارژی چکشی، بازار ابزارهای برقی به‌طور مداوم با رقابت شرس و فزاینده‌ای روبه‌رو است. امروزه، شرکت‌های مختلفی در این عرصه حضور دارند و هر یک سعی در ارائه‌ی محصولاتی با کیفیت و عملکرد برتر دارند. برندهای برجسته‌ای نظیر میلواکی، فلکس، متابو، ریوبی، بوش، هیلتی، کبالت و ماکیتا از جمله‌ی نام‌آشنایی‌هایی هستند که در بازار به‌طور گسترده‌ای شناخته می‌شوند.

بررسی این برندها نشان می‌دهد که هر یک ویژگی‌ها و عملکردهای منحصربه‌فردی دارند که می‌تواند تجربه‌ی کاربران را بهبود بخشد. مثلاً، میلواکی با مدل M18 Fuel Hammer Drill (Gen 4) 2904 از جمله برترین‌ها در زمینه‌ی سرعت، طول، و وزن است. همچنین، فلکس با مدل خود از سطح عملکرد بالا و کنترل kickback برخوردار است. به همین ترتیب، متابو با SB 18 LTX BL I به عنوان بهترین گزینه برای حفاری بتن شناخته می‌شود.

با این همه، تصمیم‌گیری برای خرید یک دریل شارژی چکشی نیازمند درنظر گرفتن نیازها و الزامات شغلی فرد است. انتخاب برندی که بهترین تطابق را با این نیازها داشته باشد، می‌تواند تجربه‌ی کار با این ابزار را بهبود بخشد و به کاربر امکانات لازم را برای انجام کارهای خود بدهد. از این رو برای اطلاعات بیشتر و شناخت بهتر از محصولات مختلف این برندها، شما را به خواندن ادامه مقاله دعوت می‌کنیم.

دریل شارژی میلواکی Milwaukee M18 Fuel Hammer Drill (نسل چهارم) مدل ۲۹۰۴

مشخصات فنی:

  • سرعت: ۰ – ۵۰۰/۲,۱۰۰ دور در دقیقه
  • بیشترین نرخ چکش: ۳۳,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • بیشترین گشتاور: ۱,۴۰۰ اینچ-پوند
  • طول: ۷.۱ اینچ
  • وزن: ۳.۲ پوند بدون باتری، ۴.۹ پوند با باتری ۵.۰ آمپر، ۵.۷ پوند با باتری ۶.۰ آمپر High Output

باتری ۵.۰آمپرساعت
(فقط در مقابل باتری های اصلی)
باتری ۶.۰آمپرساعت با خروجی بالا
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۱۵۳۹ پوند (مقام دوم)۵۹۳ پوند (مقام دوم)
مته Spade۲۳.۳۶ ثانیه (مقام پنجم)۲.۶۲ ثانیه (مقام سوم)
مته Self-Feed۳۲.۵۹ ثانیه (مقام سوم)۲.۲۱ ثانیه (مقام سوم)
مته Concrete۴۳.۷۴ ثانیه (مقام سوم)۳.۳۸ ثانیه (مقام چهارم)

توجه: مفاهیمی همچون گشتاور و انواع مته که در جدول بالا نام برده ایم در انتهای صفحه توضیح داده شده‌اند.

با تحلیل نتایج، دریل شارژی میلواکی سه جایزه مهم را به دست آورد، از جمله انتخاب ما به عنوان بهترین دریل شارژی به طور کلی، بهترین مدل سبک و بهترین مدل کوچک نیز می‌باشد. با این حال، در اینجا تعامل‌هایی وجود دارد. تنها حوزه‌ای که دریل شارژی میلواکی در آن رتبهٔ اول را کسب کرده است، طول است. با این حال، دیدگاه کلی این است که مدل ۲۹۰۴ بسیار جذاب است.

در ابتدا، در دسته‌های کاربران عمومی و کاربران نیمه حرفه‌ای، دریل‌های سبک‌تری وجود دارند، اما دریل شارژی میلواکی مکان برتر را برای مدل‌های حرفه‌ای خود کسب می‌کند. تعامل در اینجا این است که با باتری ۵.۰Ah است. اگر شما بهترین عملکرد میلواکی را می‌خواهید، باید به باتری‌های ۶.۰Ah High Output یا Forge تغییر دهید، و هر دو وزن را افزایش می‌دهند.

با در نظر گرفتن کمترین رتبه دریل شارژی میلواکی با باتری ۵.۰Ah و رتبه چهارم با بسته خروجی توان بالا، این مدل در عملکرد با دیگر مدل‌ها رقابت می‌کند. ویژگی‌هایی مانند کنترل برگشت، عرض بزرگ سکوی M18 Milwaukee و گارانتی ۵ ساله کمک می‌کند تا مدل ۲۹۰۴ به عنوان انتخاب برتر ما تثبیت شود.

این مدل همچنین با تک-کلید به عنوان مدل ۲۹۰۶ در دسترس است.

دریل شارژی فلکس Flex 24V Brushless با حالت توربو FX1271

  • سرعت: ۰ – ۷۰۰/۲,۵۰۰ دور در دقیقه
  • بیشترین نرخ چکش: ۳۲,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • بیشترین گشتاور: ۱,۴۰۰ اینچ-پوند (حدود ۶۳۳.۸ کیلوگرم-سانتی متر)
  • طول: ۷.۳ اینچ (حدود ۱۸.۵ سانتی متر)
  • وزن: ۳.۸ پوند بدون باتری (حدود ۱.۷۲ کیلوگرم)، ۵.۹ پوند با باتری ۵.۰ آمپر (حدود ۲.۶۸ کیلوگرم)، ۶.۱ پوند با باتری ۶.۰ آمپر Stacked Lithium (حدود ۲.۷۷ کیلوگرم)
باتری ۵.۰آمپرساعت Core18V
(فقط در مقابل باتری های اصلی)
باتری لیتیومی انباشته ۶.۰آمپرساعت
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۴۲۵ پوند (مقام ششم)۵۴۹ پوند (مقام سوم)
مته Spade۲.۸۲ ثانیه (مقام سوم)۲.۴۴ ثانیه (مقام دوم)
مته Self-Feed۴.۷۴ ثانیه (مقام ششم)۲.۴۷ ثانیه (مقام پنجم)
مته Concrete۳.۴۴ ثانیه (مقام دوم)۲.۵۵ ثانیه (مقام اول)

دریل شارژی چکشی فلکس با این دریل چکش خط تولید ۲۴V خود را راه‌اندازی کرد و این مدل همچنان چند سال است که یکی از بهترین مدل‌های عملکردی است. سرعت بالا و امتیازات گشتاور بالای آن در آزمایش‌های ما نشان داده شد که امتیاز عملکرد کلی بالاترین را کسب کرده است. با این حال، یک نکته وجود دارد. این با استفاده از باتری لیتیوم استک شده ۶.۰ آمپر است. اگر شما یک حرفه‌ای هستید، استفاده از کیت لیتیوم استک شده بدون شک بهترین راه برای شما است.

این دریل فقط درباره سرعت و گشتاور نیست. این یک دریل کامل با ویژگی‌هایی مانند کنترل برگشت و امکان خاموش کردن حالت توربو هنگامی که بیشتر کنترل را می‌خواهید، را شامل می‌شود.

وقتی مزیت لیتیوم استک شده دریل شارژی چکشی فلکس را کم می‌کنید، دریل شارژی GSB18V-1330CN شرکت بوش بهترین گزینهٔ بعدی شماست. به طور فنی، باتری ۱۸ ولت ۶.۳ آمپر که با آن آزمایش کرده‌ایم، یک باتری پیشرفته است، اما اینقدر رایج در ابزارهای بی سیم بوش امروزی است که به طور موثر در بسته های استاندارد موجود می‌باشد.

دریل شارژی چکشی متابو Metabo 18V Brushless مدل BS 18 LTX-3 BL Q I

  • سرعت: ۰ – ۴۵۰/۲,۰۰۰/۴,۰۰۰ دور در دقیقه
  • بیشترین نرخ چکش: ۳۸,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • بیشترین گشتاور: ۱,۱۵۱ اینچ-پوند (حدود ۵۲۰.۳ کیلوگرم-سانتی متر)
  • طول: ۹.۸ اینچ (حدود ۲۴.۹ سانتی متر)
  • وزن: ۳.۹ پوند بدون باتری (حدود ۱.۷۷ کیلوگرم)، ۶.۱ پوند با باتری ۸.۰ آمپر LiHD (حدود ۲.۷۷ کیلوگرم)
۸.۰آمپرساعت LiHD
(فقط در مقابل باتری های اصلی)
باتری ۸.۰آمپرساعت LiHD
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۴۳۰ پوند (مقام چهارم)۴۳۰ پوند (مقام هفتم)
مته Spade۲.۲۰ ثانیه (مقام اول)۲.۲۰ ثانیه (مقام اول)
مته Self-Feed۶.۶۸ ثانیه (مقام نهم)۶.۶۸ ثانیه (مقام دوازدهم)
مته Concrete۲.۶۰ ثانیه (مقام اول)۲.۶۰ ثانیه (مقام دوم)

دریل شارژی چکشی مدل SB 18 LTX BL I شرکت متابو همچنان به عنوان بهترین دریل چکش برای حفاری بتن در آزمایش‌های ما ادامه می‌دهد. سرعت بالای ۳۸۰۰ دور در دقیقه آن نقش مهمی در این امر دارد.

با این حال، برخی تضاد‌ها وجود دارد که باید در نظر گرفت. این دریل با دوام و بزرگترین دریلی است که ما آزمایش کرده‌ایم. برای بسیاری از کاربردها این یک مزاحمت نیست، اما اگر شما عادت دارید در فضاهای تنگ کار کنید، به دنبال یک چیز دیگر باید بگردید.

یک نکتهٔ دیگر این است که این مدل عالی برای کاربردهای با بار کم تا متوسط است، اما وسط راه در کارهای با بار سنگین‌تر می‌ماند. بدون شک، این توانایی را دارد که تقریباً هر کاری را که از دریل چکش خود بخواهید، انجام دهد، اما اگر شما به طور مکرر در کارهای با بار سنگین وارد شوید، مدل‌های بهتری وجود دارند.

به هر حال، شما سخت خواهید گرفت که یک دریل چکش با سطح کیفیت بالایی که دریل شارژی چکشی متابو ساخته باشد، پیدا کنید.

دریل شارژی چکشی ریوبی Ryobi 18V One+ HP Brushless مدل PBLHM101

  • سرعت: ۰ – ۵۰۰/۲,۱۰۰ دور در دقیقه
  • بیشترین نرخ چکش: ۳۱,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • بیشترین گشتاور: ۷۵۰ اینچ-پوند (حدود ۳۳۹.۱ کیلوگرم-سانتی متر)
  • طول: ۷.۵ اینچ (حدود ۱۹.۱ سانتی متر)
  • وزن: ۳.۰ پوند بدون باتری (حدود ۱.۳۶ کیلوگرم)، ۴.۶ پوند با باتری ۴.۰ آمپر ساعت عملکرد بالا
باتری ۴.۰آمپرساعت با کارایی بالا
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
باتری ۴.۰آمپرساعت با کارایی بالا
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۲۶۶ پوند (مقام یازدهم)۲۶۶ پوند (مقام چهاردهم)
مته Spade۳.۹۲ ثانیه (مقام یازدهم)۳.۹۲ ثانیه (مقام چهاردهم)
مته Self-Feed۶.۹۳ ثانیه (مقام دوازدهم)۶.۹۳ ثانیه (مقام پانزدهم)
مته Concrete۴.۱۶ ثانیه (مقام ششم)۴.۱۶ ثانیه (مقام نهم)

هنگامی که خط محصولات براشلس HP برای ریوبی معرفی شد، یکی از موارد بزرگی که متوجه شدیم این بود که ابزارهای بسیاری از آن‌ها چقدر کوچکتر شده‌اند. این مورد برای دریل چکش پرچمدار آنها نیز صادق است که در حدود متوسط ۷.۵ اینچ طول دارد و با یک باتری کمتر از ۵ پوند وزن دارد. این یک تغییر قابل توجه برای یک برند است که در گذشته بزرگتر و سنگین‌تر بود.

مناسب شما  معرفی ۴ ابزار برقی برند اسکیل SKIL برای بهار ۱۴۰۳ برای باغبانی

با توجه به کمترین گشتاور اعلام شده در گروه (احتمالاً کمترین گشتاور می‌تواند مربوط به Craftsman باشد، اما به جای آن UWO گزارش می‌کند)، نتایجش معجزه‌گر نبود. اما دریل هیچ مشکلی در انجام آزمایش‌های ما نداشت، و از برخی از مدل‌های بزرگتر و سنگین‌تری که آزمایش کرده‌ایم، آسان‌تر برای دستکاری بود.

در رقابت در کلاس کاربری عمومی و نیمه حرفه‌ای، این یک انتخاب بسیار خوب بر اساس عملکرد و طراحی آن است. آنچه که این محصول را جذاب‌تر از رقبایش می‌کند این است که دریل شارژی چکشی ریوبی اکنون بیش از ۳۰۰ محصول دارد که همگی با هر باتری ۱۸ ولتی کار می‌کنند. احتمالاً اگر به آن نیاز دارید، ریوبی آن را دارد. و اگر ندارند، احتمالاً هیچ کس دیگری در کلاس نیمه حرفه‌ای همچنین چیزی ندارد.

دریل شارژی چکشی بوش Bosch 18V Profactor Brushless مدل GSB18V-1330CN

  • سرعت: ۰ – ۵۵۰/۲,۲۰۰ دور در دقیقه
  • بیشترین نرخ چکش: ۳۰,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • بیشترین گشتاور: ۱,۳۰۰ اینچ-پوند (حدود ۵۸۵.۱ کیلوگرم-سانتی متر)
  • طول: ۸.۳ اینچ (حدود ۲۱.۱ سانتی متر)
  • وزن: ۴.۲ پوند بدون باتری (حدود ۱.۹ کیلوگرم)، ۵.۹ پوند با یک باتری ۶.۳ آمپر ساعت Core18V
باتری ۶.۳آمپرساعت Core18V
(فقط در مقابل باتری های اصلی)
باتری ۶.۳آمپرساعت Core18V
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۵۱۴ پوند (مقام سوم)۵۱۴ پوند (مقام پنجم)
مته Spade۳.۳۹ ثانیه (تساوی مقام ششم)۳.۳۹ ثانیه (مقام نهم)
مته Self-Feed۲.۱۸ ثانیه (مقام دوم)۲.۱۸ ثانیه (مقام دوم)
مته Concrete۳.۷۸ ثانیه (مقام چهارم)۳.۷۸ ثانیه (مقام هفتم)

دریل شارژی چکشی بوش مدل GSB18V-1330CN ثابت کرد که پرچمدار خود را به‌عنوان یک اجرای کلی قوی اثبات کند. عملکرد قوی آن با افزایش بار بهتر شد و قطعاً در آزمایش‌های بار کم و متوسط کار سختی نداشت. از نظر عملکرد، هیچ دلیلی برای دوری از آن وجود ندارد، و کاربران فعلی بوش نباید احساس کنند که باید برند را تغییر دهند.

نقطه ضعف این است که این یک دریل چکش بزرگتر و سنگین‌تر نسبت به دیگران است. به‌یاد داشته باشید که خط تولید محصولات ۱۸ ولتی بوش قوی است، و مدل‌های کوچکتری را می‌توانید برای تکمیل در روزهایی که کار سبک‌تری دارید، برداشته و استفاده کنید.

سه ویژگی کلیدی به دریل شارژی چکشی بوش مدل GSB18V-1330CN کمک می‌کند تا از رقبا برجسته باشد. این یکی از تعداد کمی است که دارای محافظت در برابر ضربه است. همچنین می‌توانید آن را با اضافه کردن ماژول متصل شده به ابزار هوشمند تبدیل کنید. همچنین این تنها مدل در گروه آزمایشی ما است که شامل عملکرد تشخیص زاویه الکترونیکی است تا به شما کمک کند تا بهتر حفر و پیچ درست کنید.

دریل شارژی چکشی دیوالت DeWalt 20V Max FlexVolt Advantage Brushless مدل DCD999

  • سرعت: ۰ – ۴۵۰/۱,۳۰۰/۲,۰۰۰ دور در دقیقه (۰ – ۵۰۰/۱,۵۰۰/۲,۲۵۰ دور در دقیقه در حالت حفر با چکش)
  • بیشترین نرخ چکش: ۳۸,۲۵۰ ضربه در دقیقه
  • بیشترین توان: ۱,۲۱۹ وات (واحد قدرت در دیوالت)
  • طول: ۸.۴ اینچ (حدود ۲۱.۳ سانتی متر)
  • وزن: ۳.۶ پوند بدون باتری (حدود ۱.۶ کیلوگرم)، ۴.۹ پوند با یک باتری ۵.۰ آمپر ساعت، ۵.۹ پوند با یک باتری FlexVolt 6.0 آمپر ساعت
باتری ۵.۰آمپرساعت
(فقط در مقابل باتری های اصلی)
باتری ۶.۰آمپرساعت FlexVolt
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۳۸۰ پوند (مقام هشتم)۴۶۸ پوند (مقام ششم)
مته Spade۳.۳۹ ثانیه (تساوی مقام ششم)۲.۷۳ ثانیه (مقام پنجم)
مته Self-Feed۳.۵۸ ثانیه (مقام پنجم)۲.۳۱ ثانیه (مقام چهارم)
مته Concrete۴.۱۸ ثانیه (مقام هفتم)۲.۸۵ ثانیه (مقام سوم)

اگر دریل شارژی چکشی دیوالت خریداری می‌کنید، چهار مدل وجود دارد که باید با آن‌ها مقایسه شود. شما نباید اشتباه کنید در بین مدل‌های DCD996، DCD997، DCD998، یا با برترین عملکرد مدل، DCD999. اندازه و وزن آن‌ها مشابه است، همه چیز در مورد باتری است که در اصلی‌ترین آن‌ها راه اندازی می‌کنید (و اگر می‌خواهید برای مدل DCD997 از ابزار متصل استفاده کنید).

برای به دست آوردن بالاترین عملکرد از FlexVolt Advantage، باید از باتری FlexVolt استفاده کنید، که اندازه و وزن را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد. همچنین عملکرد خوبی دارد زمانی که از باتری استاندارد ۵.۰ آمپر ساعت استفاده می‌کنید. با این حال، مانند داشتن دو ابزار مختلف است به دلیل اینکه باتری FlexVolt عملکرد را چقدر افزایش می‌دهد – چیزی که می‌توانید در نتایج آزمایش ما ببینید.

با باتری FlexVolt 6.0 آمپر ساعت، این دریل نزدیک به ۶ پوند فشار می‌آورد. علاوه بر این، این یکی از مدل‌های بلندتر است، بنابراین برای فضاهای تنگ ایده‌آل نیست. دیوالت دارای مجموعه‌ای گسترده از دریل‌ها است، بنابراین همیشه می‌توانید یک مکمل جمع و جور را بردارید و استفاده کنید.

زمانی که نیاز به عملکرد برتر دارید، مدل DCD999 آن را دارد. علاوه بر این، گیربکس ۳ حالته آن دارای یک دنده میانی اساسی است زمانی که سرعت بالا کافی نیست اما نمی‌خواهید که به دنده پایین بیایید. همچنین به یاد داشته باشید که این دریل در همه سه دنده با سرعت‌های بالاتر عمل می‌کند زمانی که در حالت حفر با چکش هستید.

دریل شارژی هیلتی Hilti Nuron 22V Brushless مدل Driver SF 10W-22 ATC

*توجه:‌ این مدل مانند سایر دریل ها حالت چکشی ندارد.

  • سرعت: ۰ – ۳۰۰/۵۶۰/۱,۳۰۰/۲,۲۳۰ دور در دقیقه
  • بیشترین نرخ چکش: ندارد
  • بیشترین گشتاور: ۱,۰۶۲ اینچ-پوند
  • طول: ۹.۵ اینچ (حدود ۲۴.۱ سانتی متر)
  • وزن: ۴.۸ پوند بدون باتری (حدود ۲.۲ کیلوگرم)، ۷.۷ پوند با یک باتری ۷.۹ آمپر ساعت
باتری ۷.۹آمپرساعت
(فقط در مقابل باتری های اصلی)

باتری ۷.۹آمپرساعت
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۶۹۷ پوند (مقام اول)۶۹۷ پوند (مقام اول)
مته Spade۲.۹۱ ثانیه (مقام چهارم)۲.۹۱ ثانیه (مقام هفتم)
مته Self-Feed۲.۸۳ ثانیه (مقام چهارم)۲.۸۳ ثانیه (مقام هفتم)
مته Concrete۵.۵۱ ثانیه (مقام سیزدهم)*۵.۵۱ ثانیه (مقام شانزدهم)*

ما می‌دانیم که مردم اغلب از دریل‌های بی‌سیم خود برای کارهای مخلوط کردن استفاده می‌کنند، اما هیلتی اولین برندی بود که ما دیدیم که از قصد یک دریل بی‌سیم را برای این منظور ساخته است در حالی که قابلیت‌های کامل دیگر درایورهای دریل را حفظ می‌کند. دریل شارژی هیلتی با ۴ حالت SF 10W-22 ATC یک دنده مخلوط کم‌سرعت دارد که گشتاور بیشتری را ارائه می‌دهد تا هر چیز دیگری که ما تست کردیم به آن نزدیک شود. اضافه کردن هیلتی کنترل کشش ATC به خصوص با این گشتاور بر روی بورد مفید است.

زمانی که وظایف معمول حفر و راندن در جدول است، سه دنده بالا اعمال می‌شود و در نهایت تعداد زیادی سرعت و قدرت وجود دارد.

همانطور که از خط محصولات بی‌سیم قبلی دیدیم، هیلتی حالت حفر با چکش را در این مدل ارائه نمی‌دهد، بنابراین ما قطعاً نمی‌توانیم عملکرد آن را در آزمایش‌های حفر بتن خود مورد انتقاد قرار دهیم. اگر می‌خواهید یک درایور دریل داشته باشید که حالت حفر با چکش را شامل شود، بهترین گزینه شما در پلتفرم Nuron SF 6H-22 از هیلتی است. با تخصص هیلتی در صنعت بتن، گام منطقی بعدی برای حفر بتن به دسته دریل‌های چرخشی بی‌سیم است.

دریل شارژی هیلتی مدل SF 10W-22 ATC به عنوان یک دریل بسیار قدرتمند، این یکی از مدل‌های سنگین است، به ویژه با باتری ۷.۹ آمپر ساعتی ۲P. با این حال، می‌توانید با بسته ۴.۰ آمپر ساعتی ۱P برخی از وزن را کم کنید. همچنین دومین درازترین مدل در آزمایش‌های ما است. اما مانند سایر برندها، مدل‌های جمع و جور‌تری را می‌توانید به عنوان یک مکمل اضافه کنید زمانی که فضا محدود است.

دریل شارژی چکشی کبالت Kobalt 24V XTR Brushless مدل KXHD 1424A-03

  • سرعت: ۰ – ۵۵۰/۲,۰۰۰ دور در دقیقه
  • بیشترین نرخ چکش: ۳۲,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • بیشترین گشتاور: ۱,۲۰۰ اینچ-پوند
  • طول: ۷.۶ اینچ (حدود ۱۹.۳ سانتیمتر)
  • وزن: ۳.۲ پوند بدون باتری (حدود ۱.۴۵ کیلوگرم)، ۴.۹ پوند با یک باتری ۴.۰ آمپر ساعتی
باتری خروجی نهایی ۴.۰آمپرساعت
(فقط در مقابل باتری های اصلی)
باتری خروجی نهایی ۴.۰آمپرساعت
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۳۱۷ پوند (مقام دهم)۳۱۷ پوند (مقام سیزدهم)
مته Spade۳.۶۷ ثانیه (مقام هشتم)۳.۶۷ ثانیه (مقام یازدهم)
مته Self-Feed۷.۳۰ ثانیه (مقام سیزدهم)۷.۳۰ ثانیه (مقام شانزدهم)
مته Concrete۴.۵۴ ثانیه (مقام نهم)۴.۵۴ ثانیه (مقام دوازدهم)

دریل شارژی چکش کبالت XTR مدل KXHD 1424A-03 از شرکت کبالت یک گام بزرگ به جلو برای برند انحصاری Lowe’s بود. به علاوه از عملکرد بالاتر، همچنین کنترل کشش را به ما داد – یک محصول لوکس که بیشتر برندهای متمرکز بر ارزش در آن زمان نداشتند.

هر چند این مدل به همان اندازه که برخی از دریل‌های دیگر، آزمایش‌های ما را روشن نکرد، اما خود را قابل انجام کارهای ما بدون نزدیک شدن به حدود آنها ثابت کرد. هم وزن و اندازه منطقی هستند و سخت است با قیمت مناسب این مدل مخالفت کرد.

دریل شارژی چکشی ماکیتا Makita 40V max XGT Brushless مدل GPH01

  • سرعت: ۰ – ۶۵۰/۲,۶۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر نرخ چکش: ۳۹,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱,۲۵۰ اینچ-پوند
  • طول: ۷.۲ اینچ
  • وزن: ۳.۷ پوند بدون باتری، ۵.۳ پوند با باتری ۲.۵ آمپر-ساعت
باتری ۲.۵آمپرساعت
(فقط در مقابل باتری های اصلی)

باتری ۲.۵آمپرساعت
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۴۲۸ پوند (مقام پنجم)۴۲۸ پوند (مقام هشتم)
مته Spade۲.۶۴ ثانیه (مقام دوم)۲.۶۴ ثانیه (مقام چهارم)
مته Self-Feed۲.۱۲ ثانیه (مقام اول)۲.۱۲ ثانیه (مقام اول)
مته Concrete۴.۲۲ ثانیه (مقام هشتم)۴.۲۲ ثانیه (مقام یازدهم)

دریل شارژی چکشی ماکیتا مدل GPH01 با نتایج مختلفی مواجه شد. این دستگاه توانایی قدرت و سرعت عالی را ارائه کرد و با افزایش بار عملکرد بهبود یافت. با این حال، رتبه‌بندی آن در حفاری بتن کمی گیج‌کننده بود؛ زیرا سرعت و نرخ ضربه آن باید در رتبه‌بندی بالاتری قرار می‌گرفت. با این حال، ما چندین آزمایش انجام دادیم و از میانگین‌ها برای شناسایی مشکلات و نقاط برجسته استفاده کردیم و اعداد پایدار بودند.

مناسب شما  بررسی دریل چکشی شارژی هیلتی نورون HILTI NURON مدل SBT 6-22

مانند هیلتی، ماکیتا در ابزارهای بتن عمیقاً وارد است. بنابراین، اگر حفاری در بتن یکی از وظایف اصلی شماست، یکی از مدل‌های چکش‌های دورانی بی‌سیم ماکیتا باید در لیست شما باشد. به همین دلیل، نتایج پایین‌تر حفاری بتن من را از توصیه این مدل با اشتیاق باز نمی‌دارد.

آنچه از نتایج آزمایش ما قابل تشخیص نیست، این است که این دستگاه چقدر صاف است. از نظر ارگونومی، عالی است و شکلی دارد که نگه‌داری آن را راحت می‌کند. علاوه بر این، ابعاد آن جمع و جور برای سطح عملکرد خود است و وزن آن کمتر از آنچه از یک سیستم باتری ۴۰ ولتی ماکس باید انتظار می‌رفت.

در مورد ویژگی‌ها، ماکیتا کنترل پس‌زدگی را در این مدل ارائه می‌دهد. برای کسانی که در حالت رانندگی دقیق‌تر هستند، ۴۱، بله ۴۱، تنظیمات کلاچ الکترونیکی در سرعت پایین و ۲۱ تنظیمات در دستگاه در سرعت بالا وجود دارد. داشتن این تنظیمات و کنترل الکترونیکی آنها ویژگی‌هایی است که در دیگر دستگاه‌هایی که ما آزمایش کردیم پیدا نمی‌کنید.

اگر در حال تفکر درباره پیوستن به سیستم ۴۰ ولتی ماکیتا XGT هستید (یا از قبل در آن هستید)، GPH01 فقط یکی از ابزارهای زیادی است که تصدیق می‌کند شما یک انتخاب عالی دارید.

دریل شارژی چکشی ریجید Ridgid 18V Brushless High-Torque مدل R861152

  • سرعت‌ها: ۰ – ۵۵۰/۲,۰۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر نرخ چکش: ۳۲,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱,۲۵۰ اینچ-پوند
  • طول: ۷.۳ اینچ
  • وزن: ۳.۴ پوند بدون باتری، ۵.۰ پوند با باتری ۴.۰ آمپر-ساعت Max Output
باتری خروجی حداکثر ۴.۰آمپرساعت
(فقط در مقابل باتری های اصلی)
باتری خروجی حداکثر ۴.۰آمپرساعت
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۲۱۸ پوند (مقام دوازدهم) *۲۱۸ پوند (مقام پانزدهم)*
مته Spade۴.۲۷ ثانیه (مقام دوازدهم)۴.۲۷ ثانیه (مقام پانزدهم)
مته Self-Feed۶.۴۲ ثانیه (مقام هشتم)۶.۴۲ ثانیه (مقام یازدهم)
مته Concrete۵.۳۲ ثانیه (مقام دهم)۵.۳۲ ثانیه (مقام سیزدهم)

پس از انجام مجدد آزمایش و دریافت نتایج مشابه، ما اعتقاد داریم که حفاظت موتور بدون مس برند ریجید، زودتر از دیگر دستگاه‌ها در این آزمایش فعال شد و نمایانگر عملکرد واقعی آن در جهان واقعی نیست.

دریافت مهمترین مدل‌های بدون مس اخیر ریجید، یک نسیمی از هوا بوده است، از زمان ترک خط Octane. حتی با مدل High-Torque R861152، این دستگاه از ریجید، کوچک‌تر و سبک‌تر از آنچه که از ریجیدعادت داشته‌ایم است که باعث تجربه کاربری لذت‌بخش‌تری می‌شود.

نتایج آن چیزی نبود که می‌خواستیم، با این حال، این دستگاه هیچ مشکلی در انجام آزمایش‌های ما نداشت. با این حال، ما مشکوک هستیم که استفاده از باتری ۶.۰ آمپر-ساعت Max Output به آن کمک خواهد کرد تا بهبود یابد.

دریل شارژی چکشی کرفتسمنCraftsman V20 Brushless مدل CMCD721

  • سرعت‌ها: ۰ – ۶۰۰/۲,۱۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر نرخ چکش: ۳۵,۷۰۰ ضربه در دقیقه
  • حداکثر قدرت: ۴۰۰ وات ساعت
  • طول: ۷.۹ اینچ
  • وزن: ۲.۷ پوند بدون باتری، ۴.۱ پوند با باتری ۴.۰ آمپر-ساعت
باتری ۴.۰آمپرساعت
(فقط در مقابل باتری های اصلی)

باتری ۴.۰آمپرساعت
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۲۱۳ پوند (مقام سیزدهم)۲۱۳ پوند (مقام شانزدهم)
مته Spade۹.۹۶ ثانیه (مقام سیزدهم)۹.۹۶ ثانیه (مقام شانزدهم)
مته Self-Feed۶.۷۳ ثانیه (مقام دهم)۶.۷۳ ثانیه (مقام سیزدهم)
مته Concrete۴.۷۸ ثانیه (مقام دهم)۴.۷۸ ثانیه (مقام سیزدهم)

مزیت بزرگ کرفتسمن این است که سبک‌ترین دستگاهی است که ما آزمایش کردیم. این مورد برای کسانی مهم است که به دنبال یک گزینه کیفیتی کاربری عمومی/نیمه حرفه‌ای هستند. در حالی که عملکرد کلی آن پایین‌ترین در آن گروه بود، این نکته را در نظر داشته باشید. این دستگاه توانست آزمایش‌های ما را به پایان برساند بدون اینکه احساس فشار کند. با این حال، دستگاه‌های زیادی دیگر وجود دارند که ما آن‌ها را به آزمایش نیاوردیم و احتمالاً با مشکل روبرو می‌شدند یا ناتوان می‌شدند تا برخی از راه‌ها را انجام دهند.

دریل شارژی چکشی هرکولس Hercules 24V Brushless مدل HCB92B

  • سرعت‌ها: ۰ – ۵۵۰/۲,۰۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر نرخ چکش: ۳۲,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱,۲۰۰ اینچ-پوند
  • طول: ۷.۲ اینچ
  • وزن: ۳.۳ پوند بدون باتری، ۵.۲ پوند با باتری ۵.۰ آمپر-ساعت
باتری ۵.۰آمپرساعت
(فقط در مقابل باتری های اصلی)
باتری ۵.۰آمپرساعت
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۳۹۵ پوند (مقام هفتم)۳۹۵ پوند (مقام دهم)
مته Spade۳.۷۸ ثانیه (مقام نهم)۳.۷۸ ثانیه (مقام دوازدهم)
مته Self-Feed۶.۸۹ ثانیه (مقام یازدهم)۶.۸۹ ثانیه (مقام چهاردهم)
مته Concrete۴.۰۶ ثانیه (مقام پنجم)۴.۰۶ ثانیه (مقام هشتم)

شرکت Harbor Freight ادعاهای جسوری را در مورد عملکرد جدیدترین دریل شارژی چکشی خود، هرکولس ارائه کرد. باید اعتراف کرد که این دستگاه عملکرد دیگران را در کلاس کاربری عمومی/نیمه حرفه‌ای برتری داد. در بازاریابی خود، با مقایسه با مدل دریل شارژی چکشی میلواکی نسل چهارم M18 Fuel ، نتوانست در هیچکدام از آزمایش‌ها برنده آن شود و با گشتاور نرم و بیت خودپرورده، به طور قابل توجهی پس‌مانده بود. با این حال، در محدوده دو دیگر قرار داشت.

نسبت به سایر دستگاه‌های نمادین در آزمایش ما، دریل شارژی چکشی هرکولس مدل HCB92B کار خوبی انجام می‌دهد تا وزن و اندازه را در سمت پایین مقیاس نگه دارد.

ما این دستگاه را به اندازه کافی استفاده نکرده‌ایم تا بتوانیم پیشنهادی در مورد قابلیت اطمینان بلندمدت آن ارائه دهیم. با این حال، شرکت Harbor Freight اکنون یک ضمانت‌نامه ۵ ساله ارائه می‌دهد که مطمئناً توجه بسیاری را جلب خواهد کرد. با این حال، Harbor Freight آن را به عنوان یک چکش دستی حرفه‌ای لیست کرده است. من متقاعد نیستم که آماده این تعیین شده است. اما برای استفاده عمومی (غیر حرفه‌ای)، یک گزینه جذاب است.

دریل شارژی چکشی اسکیل Skil PWRCore 20 Brushless مدل HD5295-1A

توجه: در زمان نوشتن، مدل اسکیل HD5295 در هیچ خرده‌فروشی موجود نبود. ما همچنان آن را در نتایج در نظر گرفته‌ایم زیرا بهترین عملکرد را در کلاس اربری عمومی/نیمه حرفه‌ای داشت و هنوز نشان می‌دهد که اسکیل یک انتخاب با کیفیت است.

  • سرعت‌ها: ۰ – ۵۰۰/۲,۰۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر نرخ چکش: ۳۲,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۸۵۹ اینچ-پوند
  • طول: ۷.۶ اینچ
  • وزن: ۳.۳ پوند بدون باتری، ۴.۸ پوند با باتری ۴.۰ آمپر-ساعت
باتری ۴.۰آمپرساعت
(فقط در مقابل باتری های اصلی)

باتری ۴.۰آمپرساعت
(در مقابل باتری های اولیه و پیشرفته)
گشتاور نرم۳۴۷ پوند (مقام نهم)۳۴۷ پوند (مقام دوازدهم)
مته Spade۳.۸۷ ثانیه (مقام دهم)۳.۸۷ ثانیه (مقام سیزدهم)
مته Self-Feed۶.۰۴ ثانیه (مقام هفتم)۶.۰۴ ثانیه (مقام دهم)
مته Concrete۴.۹۱ ثانیه (مقام یازدهم)۴.۹۱ ثانیه (مقام چهاردهم)

دریل شارژی چکشی اسکیل مدل HD5295-1A با ارتقاء از رقبای خود از جمله ریوبی و کرفتسمن در کلاس کاربری عمومی/نیمه حرفه‌ای، خود را متمایز می‌کند. اگرچه این یکی از کوچک‌ترین یا سبک‌ترین سه مدل نیست، اما هنوز هم در هر دو بخش بسیار معقول است.

دو ویژگی دیگر همچنین وجود دارد که برند اسکیل را به بالا می‌کشاند. باتری شامل یک پورت USB برای شارژ دستگاه‌های شما است. این یک اضافه‌ای بسیار مفید است که می‌توانید در خانه یا در جاده از آن بهره ببرید.

اسکیل همچنین کیف خود را با یک شارژر PWRJump پر می‌کند. این شارژر شارژ اولیه بسیار سریعی از ۰% تا ۲۵% را فراهم می‌کند تا شما بتوانید پروژه‌هایی را که در حال انجام آنها هستید، به پایان برسانید. سپس با سرعتی زیاد به ۸۰% شارژ می‌شود قبل از آنکه به پایان کار برسد. این به شما کمک می‌کند تا به سریعتر به کار خود برگردید و بر عمر کلی باتری شما تأثیر نمی‌گذارد.

دریل شارژی گرین ورکس Greenworks 24V Brushless



اگر به دنبال یک دستگاه حفاری برای استفاده در خانه برای پروژه‌های عمومی خود هستید، مدل موتور براشلس گرین ورکس با قدرت ۲۴ ولت، مدلی است که ارزش توجه را دارد. این یک مدل با برس براشلس دو سرعته است که در سرعت بالا دارای ۱,۴۵۰ دور در دقیقه و ۳۱۰ اینچ-پوند گشتاور است. این مدل به طور معقولی سبک است. علاوه بر این، دارای باتری‌هایی است که به عنوان منابع تغذیه USB برای شارژ دستگاه‌های شما در حال حرکت عمل می‌کنند.

اگر در حال فکر کردن به استفاده از قدرت باتری برای ابزارهای مراقبت از محیط زیست خودی هستید (یا شاید از قبل دارید)، این ابزارها با باتری‌هایی که گرین ورکس در تجهیزات قدرت بیرونی خود با ولتاژ ۲۴ و ۲×۲۴ استفاده می‌کند، کار می‌کنند.

اطلاعات مهم برای دانستن:

  • سرعت‌ها: ۰ – ۳۸۰/۱,۴۵۰ دور در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۳۱۰ اینچ-پوند
  • وزن بدون باتری: ۲.۳ پوند

دریل شارژی اینگرسولرند Ingersoll Rand IQV20 Cordless مدل D5241

برند اینگرسولرند با تمرکز خود بر روی اعتبار بسیار بالا، وارد بخش دستگاه‌های حفاری بی‌سیم شده و چندین گزینه را ارائه می‌دهد. مورد مورد علاقه ما دستگاه حفاری با دریل مدلD5241 است. این مدل با کاهش سرعت و افزایش گشتاور به ۱۱۰۰ اینچ-پوند، به دست می‌آید. در حالی که اعداد ممکن است به نظر بیاید که به اندازه برخی مدل‌ها جذاب نیستند، اما دوام بدنه ساختار مدل اینگرسولرند را از طراحی‌های دیگر متمایز می‌کند.

اطلاعات مهم برای دانستن:

  • سرعت‌ها: ۰ – ۵۰۰/۱,۸۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر نرخ ضربه: ۲۸,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱,۱۰۰ اینچ-پوند
  • طول سر: ۷.۸ اینچ
  • وزن بدون باتری: ۳.۵ پوند
مناسب شما  بررسی ۳ مدل آچار بکس شارژی هیلتی نورون HILTI NURON

دریل شارژی متابو Metabo HPT 36V Brushless مدل DV36DA

دستگاه حفاری با چکش ۳۶ ولتی MultiVolt از متابو HPT از مزیت استفاده از باتری ۳۶ ولتی بهره‌مند است که همچنین با ابزارهای ۱۸ ولتی آنها نیز کار می‌کند. علاوه بر این، می‌توانید یک آداپتور AC اضافه کنید اگر می‌خواهید گزینه‌ی قدرت برق کورد را داشته باشید. به عنوان یکی از اعضای کلاس گشتاور بالا، شما در حالت کم ۱,۲۲۰ اینچ-پوند گشتاور دارید و در حالت بالا سرعت ۲,۱۰۰ دور در دقیقه/۳۱,۵۰۰ ضربه در دقیقه را به دست می‌آورید.

اضافه کردن ارگونومیک محکم، ایمنی کنترل پس‌زدگی و ضمانت مادام‌العمر، باعث می‌شود دستگاه حفاری با چکشی برای پیمانکاران حرفه‌ای عملکرد قوی داشته باشد.

اطلاعات مهم برای دانستن:

  • سرعت‌ها: ۰ – ۵۰۰/۲,۱۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر نرخ ضربه: ۳۱,۵۰۰ ضربه در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۱,۲۲۰ اینچ-پوند
  • طول سر: ۸.۱ اینچ
  • وزن بدون باتری: ۴.۵ پوند

دریل شارژی چکشی اسکیل Skil PWRCore 20 Brushless Compact مدل HD6294B-10

اگرچه دستگاه حفاری با چکش براشلس PWRCore 20 از اسکیل در کلاس مشابه دستگاه‌های دیگر در آزمایش‌های ما بالا نیست، اما ارزش جدی در نظرگیری دارد. طراحی کوچک و سبک‌وزنی دارد، اما هنوز قدرت کافی برای انجام اکثر پروژه‌های آخر هفته و تعمیرات عمومی در خانه دارد. و اگر نیازی به حالت حفاری با چکش ندارید، نسخه درایور دستگاه حفاری (DL6293B-10) حتی کوچک‌تر است و قیمت آن زیر ۱۰۰ دلار است.

اطلاعت مهم برای دانستن:

  • سرعت‌ها: ۰ – ۵۰۰/۱,۸۰۰ دور در دقیقه
  • حداکثر نرخ ضربه: ۲۷,۰۰۰ ضربه در دقیقه
  • حداکثر گشتاور: ۴۵۰ اینچ-پوند
  • طول سر: ۶.۶ اینچ
  • وزن بدون باتری: ۲.۰ پوند

اعداد و ارقامی که در ارتباط با دریل شارژی باید بدانید

دریل های شارژی چکشی امروزی، ابزارهایی هستند که در بسیاری از کارهای روزمره و حرفه‌ای استفاده می‌شوند. اگر شما نیز به دنبال خرید یک دریل شارژی چکشی هستید، اطلاعاتی اساسی درباره اعداد و ارقام مرتبط با این ابزارها می‌تواند به شما کمک زیادی کند. در ادامه، به برخی از این اعداد و ارقام مهم که باید در نظر داشته باشید، پرداخته خواهد شد:

  1. سرعت: سرعت دریل شارژی به دور در دقیقه (RPM) اندازه‌گیری می‌شود. این عدد نشان‌دهنده تعداد دورهایی است که شافت دریل در هر دقیقه به دور می‌زند. سرعت بالاتر به معنی انجام کارهای سریع‌تر است.
  2. تعداد ضربه‌ها در دقیقه (BPM): این عدد نشان‌دهنده تعداد ضربه‌هایی است که سرپیچ دریل در یک دقیقه به زمین می‌زند. دریل‌های چکشی برای کارهایی مانند حفر در بتن استفاده می‌شوند و تعداد BPM بالا نشان‌دهنده قدرت ضربه‌زنی بیشتر است.
  3. گشتاور: گشتاور دریل به واحد پوند-اینچ یا نیوتن-متر اندازه‌گیری می‌شود و نشان‌دهنده قدرت گردش شافت است. این عدد نشان‌دهنده قدرت گردش شافت است و میزان توانایی دریل در مقابل مقاومت مواد است.
  4. طول و وزن: این دو عامل نیز بسیار مهم هستند. طول دریل نشان‌دهنده قابلیت دسترسی به مکان‌های محدود و وزن نیز تاثیر بسزایی بر راحتی استفاده دارد.
  5. ظرفیت باتری: ظرفیت باتری نشان‌دهنده مقدار انرژی ذخیره‌شده در باتری است و به واحد آمپر-ساعت (Ah) اندازه‌گیری می‌شود. باتری‌های با ظرفیت بالا دارای عمر بیشتری هستند و برای انجام کارهای مدت زمان بیشتری مناسب هستند.

با در نظر گرفتن این اعداد و ارقام، می‌توانید یک انتخاب مناسب و هوشمندانه برای دریل شارژی خود داشته باشید.

انتخاب باتری

صحت اطمینان از داشتن ظرفیت یکسان باتری برای هر دریل امری ممکن نیست. با توجه به وجود ولتاژهای مختلف و وجود باتری‌های پیشرفته‌تر در بازار، انتخاب باتری مناسب برای هر مدل دریل ممکن است متفاوت باشد. با این حال، ما بهترین تلاش را کردیم تا هر مدل را با یک باتری ۲P مجهز کنیم. برای بیشترین برندها، این معمولاً در محدوده ۴.0Ah تا ۶.0Ah است. در زیر باتری‌هایی که تست کردیم آمده است:

مدلباتری اولیهباتری ثانویه
بوش GSB18V-1330CNهسته ۱۸ ولت ۶.۳ آمپر ساعت
(۱۱۳.۴Wh)
کرفتسمن CMCD721۴.۰ آمپر ساعت
(۷۲Wh)
دیوالت DCD999۵.۰آمپر ساعت
(۹۰Wh)
فلکس ولت ۶.۰آمپر ساعت
(۱۰۸Wh)
فلکسFX1271۵.۰آمپر ساعت
(۹۰Wh)
خروجی نهایی ۴.۰آمپر ساعت
(۷۲Wh)
هرکولس HCB92B۵.۰آمپر ساعت
(۹۰Wh)
هیلتی SF 10W-22 ATC۷.۹آمپر ساعت
(۱۴۲.۲Wh)
کبالت KXHD 1424A-03خروجی نهایی ۴.۰آمپر ساعت
(۷۲Wh)
ماکیتا GPH01۲.۵آمپر ساعت
(۹۰Wh)
متابو BS 18 LTX-3 BL Q ILiHD 8.0آمپر ساعت
(۱۴۴Wh)
میلواکی ۲۹۰۴۵.۰آمپر ساعت
(۹۰Wh)
خروجی بالا ۶.۰آمپر ساعت
(۱۰۸Wh)
ریجید R861152حداکثر خروجی ۴.۰آمپر ساعت
(۷۲Wh)
ریوبی PBLHM101با کارایی بالا ۴.۰آمپر ساعت
(۷۲Wh)
اسکیل HD5295-1A۴.۰آمپر ساعت
(۷۲Wh)

یادداشت ویرایشگر: ما قبل از شروع هر آزمایش، هر باتری را به ظرفیت کامل شارژ کردیم.

وزن دریل

وزن امری مهم و ساده است. در واقع، هرچه وزن کمتر باشد، استفاده از دستگاه حفاری کمتر خسته‌کننده خواهد بود، به ویژه در برنامه‌های بالای سر. در زیر وزن‌هایی که اندازه‌گیری کردیم آمده است، با شروع از کمترین وزن با استفاده از باتری اصلی و افزایش آن:

Modelوزن خالیوزن با
باتری اولیه
وزن با
باتری پیشرفته
کرفتسمن CMCD721۱.۲۲ کیلوگرم۱.۸۵ کیلوگرم
ریوبی PBLHM101۱.۳۶ کیلوگرم۲.۰۸ کیلوگرم
اسکیل HD5295-1A۱.۴۹ کیلوگرم۲.۱۷ کیلوگرم
کبالت KXHD 1424A-03۱.۴۵ کیلوگرم۲.۲۲ کیلوگرم
میلواکی ۲۹۰۴۱.۴۵ کیلوگرم۲.۲۲ کیلوگرم۲.۵۸ کیلوگرم
دیوالت DCD999۱.۶۳ کیلوگرم۲.۲۲ کیلوگرم۲.۶۷ کیلوگرم
ریجید R861152۱.۵۴ کیلوگرم۲.۲۶ کیلوگرم
هرکولس HCB92B۱.۴۹ کیلوگرم۲.۳۵ کیلوگرم
ماکیتا GPH01۱.۶۷ کیلوگرم۲.۴۰ کیلوگرم
بوش GSB18V-1330CN۱.۹ کیلوگرم۲.۶۷ کیلوگرم
فلکس FX1271۱.۷۲ کیلوگرم۲.۶۷ کیلوگرم۲.۷۶ کیلوگرم
متابو BS 18 LTX-3 BL Q I۱.۷۶ lbs۲.۷۶ کیلوگرم
هیلتی SF 10W-22 ATC۲.۱۷ lbs۳.۴۹ کیلوگرم

طول دریل

وزن سبک‌تر و ابعاد کوچک‌تر به طور معمول همراه هم هستند. مدل‌هایی که اجزای پلاستیکی را با قطعات فلزی مقاوم‌تر جایگزین می‌کنند ممکن است به سرعت وزن بیشتری پیدا کنند، بنابراین این مسئله هیچ گونه تضمینی نیست. یک دستگاه حفاری بی‌سیم کوچک‌تر به شما امکان کار در فضاهای بسته‌تر را می‌دهد.

ModelHead Length
میلواکی ۲۹۰۴۷.۱ اینچ
هرکولس HCB92B۷.۲ اینچ
ماکیتا GPH01۷.۲ اینچ
فلکس FX1271۷.۳ اینچ
ریجید R861152۷.۳ اینچ
ریوبی PBLHM101۷.۵ اینچ
کبالت KXHD 1424A-03۷.۶ اینچ
اسکیل HD5295-1A۷.۶ اینچ
کرفتسمن CMCD721۷.۹ اینچ
بوش GSB18V-1330CN۸.۳ اینچ
دیوالت DCD999۸.۴ اینچ
هیلتی SF 10W-22 ATC۹.۵ اینچ
متابو BS 18 LTX-3 BL Q I۹.۸ اینچ

مشخصات فنی

برای به دست آوردن یک ایده عمومی از عملکرد یک دستگاه حفاری، سرعت چرخش به شما ایده‌ای از سرعت حفاری می‌دهد در حالی که گشتاور نشانگر قدرت آن است. برای دستگاه‌های حفاری با چکش، نرخ چکش (یا نرخ ضربه) به شما نشان می‌دهد که چقدر سریع عمل کنگره‌زنی است هنگام استفاده از حالت چکش.

به خاطر داشته باشید که سرعت بر اساس عدم بارگذاری روی ابزار است. بلافاصله پس از شروع حفاری یا درایو، موتور باید سخت کار کند تا سرعت را حفظ کند. دستگاه‌های حفاری با موتورهای قوی‌تر و انتقال انرژی موثر‌تر ممکن است عملکرد مدل‌های با مشخصات بالاتر را پیش بگیرند – به همین دلیل ما آزمایش می‌کنیم.

مدلحداکثر سرعتحداکثر نرخ چکشحداکثر گشتاور
بوش GSB18V-1330CN۵۵۰/۲,۲۰۰ دور در دقیقه۳۰,۰۰۰ ضربه در دقیقه۱۳۰۰ in-lbs
کرفتسمن CMCD721۶۰۰/۲,۱۰۰ دور در دقیقه۳۵,۷۰۰ ضربه در دقیقه۴۰۰ UWO **
دیوالت DCD999۴۵۰/۱,۳۰۰/۲,۰۰۰ دور در دقیقه*۳۸,۲۵۰ ضربه در دقیقه۱۲۱۹ UWO **
فلکس FX1271۷۰۰/۲,۵۰۰ دور در دقیقه۳۲,۰۰۰ ضربه در دقیقه۱۴۰۰ in-lbs
هرکولس HCB92B۵۵۰/۲,۰۰۰ دور در دقیقه۳۲,۰۰۰ ضربه در دقیقه۱۲۰۰ in-lbs
هیلتی SF 10W-22 ATC۳۰۰/۵۶۰/۱,۳۰۰/۲,۲۳۰ دور در دقیقهدر دسترس نیست۱۰۶۲ in-lbs
کبالت KXHD 1424A-03۵۵۰/۲,۰۰۰ دور در دقیقه۳۲,۰۰۰ ضربه در دقیقه۱۲۰۰ in-lbs
ماکیتا GPH01۶۵۰/۲,۶۰۰ دور در دقیقه۳۹,۰۰۰ ضربه در دقیقه۱۲۵۰ in-lbs
متابو BS 18 LTX-3 BL Q I۵۰۰/۲,۰۵۰/۳,۸۰۰ دور در دقیقه۳۲,۳۰۰ ضربه در دقیقه۱۰۶۲ in-lbs
میلواکی ۲۹۰۴۵۰۰/۲,۱۰۰ RPM۳۳,۰۰۰ ضربه در دقیقه۱۴۰۰ in-lbs
ریجید R861152۵۵۰/۲,۰۰۰ RPM۳۲,۰۰۰ ضربه در دقیقه۱۲۵۰ in-lbs
ریوبی PBLHM101۵۰۰/۲,۱۰۰ RPM۳۱,۰۰۰ ضربه در دقیقه۷۵۰ in-lbs
اسکیل HD5295-1A۵۵۰/۲,۰۰۰ RPM۳۲,۰۰۰ BPM۸۵۹ in-lbs

دستگاه دریل شارژی چکشی دیوالت مدل DCD999 در حالت حفاری با ۵۰۰/۱۵۰۰/۲۲۵۰ دور در دقیقه با سرعت‌های بالاتر اجرا می‌شود.

** توجه داشته باشید که دیوالت و کرفتسمن قدرت دستگاه حفاری خود را به وات بر واحد به جای اینچ-پوند گشتاور مشخص می‌کنند.

چگونگی آزمایش با نتایج کامل

آزمایشات برای ارزیابی عملکرد و کارایی دریل‌های شارژی چکشی به صورت دقیق و جامع انجام می‌شوند. در این آزمایشات، از پارامترهای مختلفی از جمله سرعت‌ها، ضربه‌ها، گشتاور، طول، وزن، و ظرفیت باتری استفاده می‌شود.

  • برای آزمایش سرعت‌ها، دستگاه را به حالت حفره کننده تنظیم می‌کنند و با استفاده از سیستم تراشه‌های حسگر، سرعت چرخش دستگاه در حالت‌های مختلف اندازه‌گیری می‌شود. سپس نتایج به‌صورت دقیق ثبت می‌شود.
  • در ارزیابی ضربه‌ها، از برخوردهای دستگاه با سطوح سخت مانند بتن استفاده می‌شود و تعداد ضربه‌ها در یک بازه زمانی مشخص شده اندازه‌گیری می‌شود.
  • برای اندازه‌گیری گشتاور، از دستگاه‌های تست گشتاور استفاده می‌شود که قادر به اعمال گشتاور مشخص بر روی ابزارهای آزمایشی هستند و مقادیر گشتاور در حالت‌های مختلف ثبت می‌شود.
  • طول و وزن دریل نیز به صورت مستقیم اندازه‌گیری می‌شود. طول از سر تا پایه و وزن با یا بدون باتری اندازه‌گیری می‌شود.

نتایج این آزمایشات با دقت بسیار بالا ثبت می‌شوند و به‌عنوان معیارهای مهمی برای انتخاب بهترین دریل‌های شارژی چکشی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

آزمایش گشتاور نرم

روش کارآیی برای آزمایش گشتاور حداکثر در یک دستگاه حفاری وجود ندارد – باور کنید، ما چندین تجهیزات سعی کرده‌ایم. آنچه که در نهایت تصمیم گرفتیم، استفاده از یک متر گشتاور در خط میانی بین دستگاه حفاری و نهان‌گر اتصال برای اندازه‌گیری گشتاور حداکثر در حالی که یک پیچ بزرگ را در OSBهای پشت‌سر هم درجه بندی شده در میاوریم است.

این آزمون سختی طراحی شده است تا هر دستگاه حفاری را مجبور به توقف کردن سازد و در عین حال، گشتاور بالا را که تولید می‌کند اندازه‌گیری کند. با این حال، یک نقطه ضعف وجود دارد. موتورهای براشلس مدرن برای حس کردن زمانی که وضعیت‌ها کاملاً مناسب نیستند و خود را محافظت کردن طراحی شده‌اند. آزمون ما قادر به اندازه‌گیری گشتاور کامل با توقف سخت که در مشخصات وجود دارد نیست، اما این به ما ایده‌ای از مقدار گشتاوری که موتور آماده است در یک محیط توقف نرم می‌دهد.

Modelاندازه گیری گشتاور نرم با
استفاده از باتری اولیه
هیلتی SF 10W-22 ATC۶۹۷ in-lbs
میلواکی ۲۹۰۴۵۳۹ in-lbs
بوش GSB18V-1330CN۵۱۴ in-lbs
متابو BS 18 LTX-3 BL Q I۴۳۰ in-lbs
ماکیتا GPH01۴۲۸ in-lbs
فلکس FX1271۴۲۵ in-lbs
هرکولس HCB92B۳۹۵ in-lbs
دیوالت DCD999۳۸۰ in-lbs
اسکیل HD5295-1A۳۴۷ in-lbs
کبالت KXHD 1424A-03۳۱۷ in-lbs
ریوبی PBLHM101۲۶۶ in-lbs
ریجید R861152 *۲۱۸ in-lbs
کرفتسمنCMCD721۲۱۳ in-lbs

اجرای مجدد آزمایش با استفاده از باتری قوی‌تر برای سه برند میلواکی، دیوالت و فلکس

پس از بازآزمایش و دریافت نتایج مشابه، ما معتقدیم که حفاظت موتور براشلس ریجید در این آزمایش به مراتب زودتر از سایر دستگاه‌ها فعال شد و این نتیجه قابلیت نمایندگی از عملکرد واقعی آن را ندارد.

مدلاندازه گیری گشتاور نرم با
استفاده از یک باتری پیشرفته
میلواکی ۲۹۰۴ (HO 6.0Ah)۵۹۱ in-lbs
فلکس FX1271 (SL 6.0Ah)۵۴۹ in-lbs
دیوالت DCD999 (FV 6.0Ah)۴۶۸ in-lbs

آزمایش مته Spade

مته Spade

در اولین آزمایش‌های زمان‌دار ما، از یک مته Spade خود‌تغذیه ۱ اینچی برای حفر ۴ اینچ از زیرساخت USB چسب‌خورده استفاده کردیم تا ظرفیت بار متوسط هر دستگاه حفاری را آزمایش کنیم. ما آزمایش را با سرعت بالا آغاز کردیم. اگر یک دستگاه حفاری قادر به انجام آزمون نشد، آن را به حالت کم گیره منتقل کردیم. نتیجه، میانگین سه اجرای موفق بدون مشکل است.

مدلسرعت متوسط ​​با باتری اصلی
متابو BS 18 LTX-3 BL Q I۲.۲۰ ثانیه
ماکیتا GPH01۲.۶۴ ثانیه
فلکس FX1271۲.۸۲ ثانیه
هیلتی SF 10W-22 ATC۲.۹۱ ثانیه
میلواکی ۲۹۰۴۳.۳۶ ثانیه
بوش GSB18V-1330CN۳.۳۹ ثانیه
دیوالت DCD999۳.۳۹ ثانیه
کبالت KXHD 1424A-03۳.۶۷ ثانیه
هراکلس HCB92B۳.۷۸ ثانیه
اسکیل HD5295-1A۳.۸۷ ثانیه
ریوبی PBLHM101۳.۹۲ ثانیه
ریجید R861152۴.۲۷ ثانیه
کرفتسمن CMCD721۹.۹۶ ثانیه

اجرای مجدد آزمایش با استفاده از باتری قوی‌تر برای سه برند میلواکی، دیوالت و فلکس

مدلسرعت متوسط ​​با باتری پیشرفته
فلکس FX1271 (SL 6.0Ah)۲.۴۴ ثانیه
میلواکی ۲۹۰۴ (HO 6.0Ah)۲.۶۲ ثانیه
دیوالت DCD999 (FV 6.0Ah)۲.۷۳ ثانیه

آزمایش مته Self-Feed

مته Self-Feed

برای تحمیل دستگاه‌های حفاری به یک برنامه کاربردی سنگین، از یک بیت خودتغذیه با قطر ۲ ۹/۱۶ اینچ برای نفوذ از طریق تیرهای ۲x استفاده کردیم. بهترین دستگاه‌های حفاری توانستند آزمایش را در حالت سرعت بالا انجام دهند. برخی از دستگاه‌هایی که قادر به انجام آزمایش نبودند اما مزیت سه یا بیشتر تنظیمات دنده را داشتند، در یک دنده میانی قرار گرفتند، در حالی که برخی دیگر باید آزمون را در حالت کم گیره انجام دهند. نتایج میانگین سه اجرای موفق بدون مشکل است.

مدلسرعت متوسط ​​با باتری اصلی
ماکیتا GPH01۲.۱۲ ثانیه
بوش GSB18V-1330CN۲.۱۸ ثانیه
میلواکی ۲۹۰۴۲.۵۹ ثانیه
هیلتی SF 10W-22 ATC۲.۸۳ ثانیه
دیوالت DCD999۳.۵۸ ثانیه
فلکس FX1271۴.۷۴ ثانیه
اسکیل HD5295-1A۶.۰۴ ثانیه
ریجید R861152۶.۴۲ ثانیه
متابو BS 18 LTX-3 BL Q I۶.۶۸ ثانیه
کرفتسمن CMCD721۶.۷۳ ثانیه
هراکلس HCB92B۶.۸۹ ثانیه
ریوبی PBLHM101۶.۹۳ ثانیه
کبالت KXHD 1424A-03۷.۳۰ ثانیه

اجرای مجدد آزمایش با استفاده از باتری قوی‌تر برای سه برند میلواکی، دیوالت و فلکس

مدلسرعت متوسط ​​با باتری پیشرفته
میلواکی ۲۹۰۴ (HO 6.0Ah)۲.۲۱ ثانیه
دیوالت DCD999 (FV 6.0Ah)۲.۳۱ ثانیه
فلکس FX1271 (SL 6.0Ah)۲.۴۷ ثانیه

آزمایش مته Concrete

مته Concrete

آخرین آزمایشی که انجام دادیم شامل حفر یک بیت بتن ۳/۸ اینچی به عمق ۳ اینچ در بتن ۴۰۰۰ PSI خشک شده با استفاده از دنده بالا بود. ما برای هر دستگاه حفاری از حالت حفاری با چکش استفاده کردیم به جز مدل هیلتی که فقط حالت حفاری و رانندگی دارد. نتیجه میانگین سه اجرای موفق بدون مشکل است.

مدلسرعت متوسط
متابو BS 18 LTX-3 BL Q I۲.۶۰ ثانیه
فلکس FX1271۳.۴۴ ثانیه
میلواکی ۲۹۰۴۳.۷۴ ثانیه
بوش GSB18V-1330CN۳.۷۸ ثانیه
هرکولس HCB92B۴.۰۶ ثانیه
ریوبی PBLHM101۴.۱۶ ثانیه
دیوالت DCD999۴.۱۸ ثانیه
ماکیتا GPH01۴.۲۲ ثانیه
کبالت KXHD 1424A-03۴.۵۴ ثانیه
کرفتسمن CMCD721۴.۷۸ ثانیه
اسکیل HD5295-1A۴.۹۱ ثانیه
ریجید R861152۵.۳۲ ثانیه
هیلتی SF 10W-22 ATC *۵.۵۱ ثانیه

توجه داشته باشید که مدل هیلتی حالت حفاری چکشی ندارد.

اجرای مجدد آزمایش با استفاده از باتری قوی‌تر برای سه برند میلواکی، دیوالت و فلکس

مدلسرعت متوسط ​​با باتری پیشرفته
فلکس FX1271 (SL 6.0Ah)۲.۵۵ ثانیه
دیوالت DCD999 (FV 6.0Ah)۲.۸۵ ثانیه
میلواکی ۲۹۰۴ (HO 6.0Ah)۳.۳۸ ثانیه

بهترین برندهای دریل شارژی چکشی از لحاظ کاربرد

دستگاه‌های دریل شارژی چکشی یکی از ابزارهای اساسی هستند که می‌توانید داشته باشید، و این هیجان‌انگیز نیست که در این فضا تعداد زیادی برند وجود دارد. خبر خوب این است که نام‌های بسیاری قابل اعتماد وجود دارند. اما خبر بد این است که ممکن است سخت باشد تشخیص دادن کدام یک را باید خریداری کنید اگر تازه وارد این صنعت شده‌اید. اما نگران نباشید – ما پشت و پناه شما هستیم!

ما هر یک از برندهای زیر را پیشنهاد می‌دهیم، و آن‌ها را بر اساس کلاس‌هایی که به طور معمول بهترین عملکرد را ارائه می‌دهند، تقسیم کرده‌ایم.

برندهای مناسب حرفه‌ای ها

  • بوش
  • دیوالت
  • فستول
  • فلکس
  • هیلتی
  • اینگرسول رند
  • ماکیتا
  • متابو
  • متابو HPT
  • میلواکی

برندهای مناسب حرفه‌ای های تازه وارد

  • کبالت
  • ریدجید

برندهای مناسب نیمه حرفه‌ای ها

  • کرفتسمن
  • مسترفورس
  • ریوبی
  • اسکیل

برندهای مناسب کاربرد عمومی در منزل

  • بلک اند دکر
  • گرین‌ورکس
  • هارت
  • وورکس

راهنمای خرید بهترین دستگاه دریل شارژی چکشی

عملکرد

سرعت، نرخ باد، و گشتاور به شما ایده‌ای از سرعت و قدرتی که یک دستگاه حفاری یا چکش حفاری دارد می‌دهد. آن‌ها مفید هستند زمانی که شما در حال مقایسه داده‌ها هستید، و به طور معمول باتری بالاتر، اما این قابلیت موتور است که موتور را قادر می‌سازد تا RPMها را در زیر بار بالا نگه دارد که آنها را از یکدیگر جدا می‌کند.

اندازه و وزن

اندازه و وزن به طور معمول همراه هستند، با دستگاه‌های بزرگتر وزن بیشتری دارند. ایده‌آل این است که ابزار سبکتر و کوچکتری که همچنان وظیفه را به طور موثر انجام دهد داشته باشیم. این باعث کاهش خستگی و حداکثر رساندن دسترسی می‌شود.

ارگونومی

علاوه بر اندازه و وزن، چگونگی تعادل وزن و چگونگی حس گیره در دست‌های شما ارگونومیک را کامل می‌کند. هنگامی که انتخاب‌های خود را محدود می‌کنید، می‌توان گفت که ابزاری که در دستان شما احساس راحتی می‌کند مهم است.

ویژگی‌ها

هنگامی که از دستگاه‌های دریل شارژی چکشی ورودی‌سطح بالاتر به بالا حرکت می‌کنید، باید انتظار داشته باشید که ویژگی‌های بیشتری را که موجب راحتی کار کردن می‌شوند از جمله افزایش‌های عملکرد منفرد تجربه کنید. در اینجا چیزهایی که باید به دنبال آنها باشید:

  • سرعت‌های چندگانه: ۲ سرعت الزامی است، بیشتر عموما بهتر است
  • کنترل کرنش: موتور را متوقف می‌کند اگر مته محکم شود
  • دسته کناری: برای دستگاه‌های با گشتاور بالاتر حتما لازم است
  • کنترل‌های هوشمند: به مدیریت انبار و پیگیری کمک می‌کند، برخی کنترل‌های قابل تنظیم ارائه می‌دهند
  • سیاهه‌های متقابل: تعویض به یک شکستگی خاص می‌تواند شما را از موقعیت دشوار خارج کند
  • شکاف فلزی: مقاومت بهتر
  • چراغ LED: تقریبا همه دستگاه‌های دریل آن را دارند، اما بهتر سات چراغ(ها) را دور از محور قرار دهند
  • قلاب کمر: معمولاً قابل معکوس است، زمانی که موادی برای حمل دارید یا در حال سقوط از پله هستید، بسیار مفید هستند

چرا دستگاه‌های دریل شارژی

کمتر ابزارهای برقی به عنوان اساسی برای حرفه‌ایان و صاحبان خانه‌ها هستند مانند دستگاه‌های دریل شارژی چکشی. در اصل، این‌ها ابزارهای ته‌کننده حفره هستند. آن‌ها به ما کمک می‌کنند تا عکس‌ها را بگیریم، سیم‌ها و لوله‌های ساختمانی را اجرا کنیم، حفره‌های راهنمایی بسازیم و مجموعه‌ای از دیگر پروژه‌هایی را که نیاز به حفره در چوب، فلز یا دیوار خشک دارند، انجام دهیم.

اما بهترین دستگاه دریل شارژی چکشی اکنون بیشتر از آن است. تنظیمات کلاچ حفره‌ها به ما کنترل را برای پیچ‌گوشتی می‌دهند. حالت‌های چکش به ما امکان حفره‌های کوچکتر در بتن و سنگ شکنی را می‌دهد. به اختصار، دستگاه‌های دریل شارژی چکشی به ما اجازه می‌دهند تا در تقریبا هر موادی حفره بزنیم و پیچ بگیریم بدون نیاز به کابل.

  1. گشتاور نرم (Soft Torque): Soft Torque به معنای گشتاور نرم یا گشتاور نرمال است. این مفهوم به زمانی ارتباط دارد که دستگاه یک پیچ را در یک سطح ثابت می‌گیرد و به آرامی فشار می‌دهد تا بفهمد چقدر گشتاور لازم برای متوقف شدن پیچ است. این تست معمولاً برای اندازه‌گیری حداکثر گشتاور قابل انتقال توسط دستگاه استفاده می‌شود. در این تست، معمولاً یک سیستم تنظیم گشتاور مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دستگاه امکان می‌دهد گشتاور را در یک مقدار معین کنترل کند و جلوگیری از آسیب به مواد یا قطعات مهم باشد. این تست برای اندازه‌گیری گشتاور موتور در شرایط نرم و بدون بار است و می‌تواند به عنوان یک اندازه‌گیری اولیه برای ارزیابی عملکرد یک دستگاه حفاری یا گیرنده استفاده شود. ↩︎
  2. مته Spade: همچنین Spade bit یا مته کاسه‌ای یک نوع ابزار برای حفر کردن سوراخ‌های بزرگ و دایره‌ای در مواد مختلف مانند چوب، پلاستیک، و سایر مواد نرم است. این نوع مته از یک شافت دایره‌ای با یک تیغه مسطح یا کاسه‌ای به اندازه‌ی سوراخ مورد نظر تشکیل شده است. وقتی مته به سطح مورد حفر نزدیک می‌شود و به آن فشار داده می‌شود، تیغه کاسه‌ای آن شروع به حرکت می‌کند و مواد را بریده و از مسیر سوراخ از بین می‌برد. به دلیل سطح بریده بزرگ و قابلیت انتقال بالای نیرو، این نوع مته برای حفر سوراخ‌های بزرگ، مانند حفرات برای لوله‌کشی، بسیار مفید است. ↩︎
  3. مته Self-Feed: همچنین Self-feed bit یا مته خودتغذیه، یک نوع ابزار برای حفر کردن سوراخ‌های بزرگ و عمیق در مواد مختلف مانند چوب، MDF، و چوب فومی است. این نوع مته دارای یک ساقه دایره‌ای با تیغه‌های برش بزرگ است که به طور خودکار مواد را بریده و از مسیر سوراخ از بین می‌برد. نام “خودتغذیه” به این دلیل است که مته به طور خودکار به جلو حرکت می‌کند و نیازی به فشار دستی برای حرکت ندارد. این ویژگی باعث می‌شود که حفر کردن سوراخ‌های بزرگ و عمیق در مواد چوبی بسیار آسانتر و سریعتر شود. Self-feed bits به طور گسترده در صنایع ساختمانی، نجاری، و تعمیرات استفاده می‌شوند، به ویژه برای حفر کردن سوراخ‌های برای لوله‌کشی و اتصالات الکتریکی. ↩︎
  4. مته Concrete: همچنین Concrete bit یا مته بتن، یک نوع ابزار برای حفر کردن سوراخ‌ها در بتن، سنگ، آسفالت، و سایر مواد سخت است. این نوع مته دارای ساقه تقویت شده و سری است که با استفاده از سیستم ضربه‌زنی، مواد سخت را برش و حفر می‌کند. معمولاً مته‌های بتن دارای نوک‌های کاربید تنگستن یا الماس برای برش بهتر و بیشترین عمر مفید هستند. این ابزارها برای حفر سوراخ‌های بتنی در پروژه‌های ساختمانی، نصب تجهیزات الکتریکی و لوله‌کشی، و کارهای دیگری که نیاز به حفر در سطوح سخت دارند، استفاده می‌شوند. ↩︎

منابع خارجی:

protoolreviews

witch

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز ۰ / ۵. تعداد آرا: ۰

تا الان رای داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود!

اجازه دهید این پست را بهتر کنیم!

به ما بگویید چگونه می توانیم این پست را بهبود دهیم؟

Shares:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *